2ЕКО РИНГОВЕЦел:Онагледяване и утвърждаване на концепцията „повторно използване“.
Необходими материали:• пет ринга се изрязват от пластмасови чинии или картон. Боядисват се
в различни цветове;
• „шиш“ от ролка от домакинска хартия, залепена за пластмасова чиния, или друга основа.
Инструктаж:Съдията обяснява правилата на
играта на участниците, като им напомня, че голяма част от вече непотребните опаковки могат да се използват отново и отново по най- различни начини. Така те не се трупат на сметището и не замърсяват околната среда.
Правила:Играчът хвърля ринговете един по един, за да ги наниже на шиша. Всеки цвят
ринг носи определен брой точки, например син – 10, червен – 20, жълт – 30, лилав – 40 и зелен – 50.
Участниците се нареждат зад линия на пода, за чието начертаване е използван тебешир или тиксо. На пет метра (разстоянието се определя в зависимост от възрастта на участниците)
На земята се поставя шишът. При
подаване на сигнал от съдията, участникът хвърля шишовете един по един.
Участникът
получава толкова точки, колкото е сборът от точките на нанизаните на шиша рингове. Печели участникът, събрал най-много точки.
ЕКО ПИРАМИДАЦел:Онагледяване и утвърждаване на концепцията „повторно използване“.
Необходими материали:• десет алуминиева кена от безалкохолни напитки с числата от 1 до 10, които определят
тяхната стойност в играта;
• маса;
• лека топка.
Инструктаж:Съдията обяснява правилата на играта на участниците, като им напомня, че голяма част от вече непотребните опаковки могат да се използват отново и отново по най- различни начини. Така те не се трупат на сметището и не замърсяват околната среда.
Правила:С два удара с топка играчът трябва да събори кенове с максимален брой точки.
Ако успее да събори всичките, получава бонус 10 точки.
Участниците се нареждат зад линия на пода, за чието начертаване е използван тебешир или тиксо. На пет метра (разстоянието се определя в зависимост от възрастта на участниците) върху маса или друга подходяща плоскост, са подредени кеновете един върху друг в пирамидална форма. При подаване на сигнал от съдията, участникът хвърля топката и събаря определен брой кенове. Ако не събори всичките с първия удар, има втори, с който се опитва да събори още кенове.
Участникът получава толкова точки,
колкото е сборът от числата, изписани на всеки кен, плюс евентуален бонус за събаряне на всички кенове. Печели участникът, събрал най-много точки.