Професионална гимназия по химични технологии
" Акад. Н.Д.Зелинский" - гр.Бургас
Одобрявам:
Жулиета Ценкова
Директор
КОНСПЕКТ ПО ВГРАДЕНИ УПРАВЛЯВАЩИ СИСТЕМИ
ПРАКТИКА - XII клас
РАЗДЕЛ I: Програмиране на мобилни устройства
1. Програмиране с PhoneGap на приложения за Android:
- същност на Android;
- инсталиране на среда за разработване на приложения за Android (Android SDK)
– Eclipse, Android SDK, Android ADT; създаване на AVD (Android Virtual Device);
- инсталиране на MDS AppLaud PhoneGap Eclipse Plugin;
- създаване в Eclipse на проект на PhoneGap; тестване на приложението в AVD.
2. Програмиране с PhoneGap на приложения за Windows Phone:
- същност и версии на Windows Phone;
- инсталиране на среда за разработване на приложения за Windows Phone – Visual Studio Express for Windows Phone;
- създаване проект на PhoneGap във Visual Studio; използване на шаблон (template);
- тестване на приложението в Windows Phone Emulator.
3. HTML/HTML 5. Основни тагове в HTML
4. История на HTML 5. Нови тагове в HTML 5.
5. Каскадни набори от стилове CSS/CSS3.
6. Преходи (transitions), трансформации, анимации.
7. Език за програмиране JavaScript. Типове данни в JavaScript. Условни оператори.
8. Цикли, обекти, селектори на HTML елементи в JavaScript.
9. JavaScript библиотеки - jQuery Mobile.
10. JavaScript библиотека XUI
11. Достъп до хардуера на мобилното устройство с PhoneGap:
- геолокация;
- компас;
- книга с контакти;
- памет на телефона.
РАЗДЕЛ II: Програмиране на вградени системи
1. Начални стъпки за работа с Ардуино:
- инсталация на платката Ардуино и средата за програмиране;.
- основни елементи на средата за програмиране; команди на менюто;
- фази на програмиране – текстов код (sketch), компилиране, качване на програмата в микроконтролера, стартиране;
- демонстрация на проста програма (например blinking).
2. Управление състоянието на изводите (pins):
- конфигуриране на извода като вход или изход;
- отчитане състоянието (HIGH или LOW) от входен цифров извод;
- отчитане стойността от входен аналогов извод;
- задаване състоянието (HIGH или LOW) на изходен цифров извод;
- задаване псевдо-аналогова стойност на изходен аналогов извод.
3. Управляващи конструкции:
- условни конструкции;
- конструкции за цикъл; прекъсване на цикъл;
- масиви; низове.
4. Функции.
Вградени функции: за преобразуване на типовете; математически; специални (за пауза, за случайни числа, за изтекло време и др.).
5. Серийна (последователна) комуникация:
- въведение в серийната комуникация, сериен хардуер и софтуер; сериен протокол (Serial Message Protocol);
- изпращане на debug информация от Arduino към компютъра;
- изпращане на форматиран текст и числови данни от Arduino;
- получаване на серийни данни в Arduino;
- изпращане и получаване на двоични данни.
6. Прост цифров и аналогов вход:
- използване на ключе (switch);
- определяне колко дълго е натиснат бутон;
- четене на аналогови стойности.
7. Получаване от Arduino на вход от сензори: за наклоняване; светлина; движение; звук; температура и др.
8. Физически изход от Arduino: визуален (светодиоди или дисплей); звуков; серводвигатели; безчеткови и четкови двигатели; управление на соленоиди и релета и др.
9. Програмиране на комбинация от входни въздействия от сензори и физически изход.
Изготвил:
Иван Славин
Сподели с приятели: |