Спецификация на софтуерен проект



Дата18.09.2016
Размер41.03 Kb.
#10108

СПЕЦИФИКАЦИЯ НА СОФТУЕРЕН ПРОЕКТ

  1. Въведение


Тази секция представя общ преглед на целия проектен документ. Документът описва всички данни, архитектура, интерфейс и компоненти на софтуера.
    1. Цели и задачи


Описват се всички цели и задачи на софтуера.
    1. Обхват


Представя се описание на софтуера. Описват се основните входове, функционалността на процесите и изходите на ситемата без да се вземат предвид детайли по реализацията.
    1. Софтуерен контекст


Софтуерът се поставя в бизнес контекста. Обсъждат се свързани с контекста стратегически въпроси. Целта е читателят да разбере “цялата картина” (да придобие цялостен поглед върху нещата)
    1. Основни ограничения


Тук се отбелязват всички ограничения на бизнеса, които оказват влияние върху начина по който софтуерът ще бъде специфициран, проектиран, реализиран или тестван.
  1. Проектиране на данните

Описание на всички структури от данни, включително вътрешни, глобални и временни.


    1. Вътрешни софтуерни структури от данни


Описват се структурите от данни, които се подават между компонентите.
    1. Глобални структури от данни


Описват се структурите от данни, с които разполагат основните архитектурни дялове.
    1. Временни структури от данни


Описват се файловете, създадени за временна употреба.
    1. Описание на базата данни


Описва/описват се базата данни/базите данни, които се създават като част от приложението.

Логически модел на базата от данни – Entity Relationship Model

Физически модел на базата от данни – релационен модел:

Описание на таблиците, ограниченията, примерни данни.

Описание на индекси и изгледи и съображенията за тяхното създаване.

Съображения за денормализация на модела, ако има такива.
  1. Архитектурен и компонентен проект


Представя се описание на програмната архитектура.
    1. Структура на програмата


Представя се детайлно описание на програмната структура, избрана за приложението.
      1. Архитектурна диаграма


Прилага се графчно представяне на архитектурата.
      1. Алтернативи


Разискват се други архитектурни силове, както и причините за избора на стила представен в предната точка.
    1. Описание на компонентите


Представя се детайлно описание на всеки софтуерен компонент, съдържащ се в архитектурата. Секция 3.2 се повтаря за всеки от n-те компонента.
    1. Описание на процесите (PSPEC) за компонента n


Представя се словестно описание на n-тия компонент.
      1. Описание на интерфейса за компонента n


Представя се детайлно описание на входните и изходни итерфейси на компонента.
      1. Детайлно описание на процесите за компонента n


Представя се детайлно алгоритмично описание на всеки компонент.
        1. Описание на интерфейса

        2. Алгоритмичен модел (напрмер PDL)

        3. Рестрикции/Ограничения

        4. Локални структури от данни

        5. Въпроси свързани с ефективността на изпълнението

        6. Ограничения на проекта

    1. Опсание на софтуерния интерфейс


Описва се софтуерния интерфейс/и от гледна точка на външния свят.
      1. Външни машинни интерфейси


Описват се интерфейсите с други машини (компютри и устройства).
      1. Външни системни интерфейси


Описват се интерфейсите с други системи, продукти и мрежи.
      1. Човешки (потребителски) интерфейси


Описват се на концептуално ниво всички човешки интерфейси (взаимодействия с потребител), които трябва да бъдат проектирани за нуждите на софтуера. Вижте секция 4.0 за допълнителни детайли.
  1. Проект на потребителския интерфейс


Представя се описание на проектирания потребителски интерфейс.
    1. Описание на потребителския интерфейс


Представя се детайлно описание на потребителския интерфейс, включващо екранни форми и изображения.
      1. Екранни изображения


Преставя се интерфейсна форма, отразяваща потребителската гледна точка.
      1. Обекти и действия


Определят се всички екранни обекти и действия.
    1. Проектни правила на интерфейса


Определят се конвенциите и стандартите, използвани при проектиране/реализиране на потребителския интерфейс.
    1. Налични компоненти


Отбелязват се налични за реализацията GUI компоненти.
    1. UIDS (User Interface Development System) описание


Описва се системата за разработка на потребителския интерфейс.
  1. Рестрикции и ограничения


Тук се отбелязват специфични проектантски резултати, които оказват влияние върху реализацията на софтуера.
  1. Тестване


В тази секция се представя стратегията за тестване и предварителни спецификации ситуациите, които трябва да бъдат тествани
    1. Класове тестове


Определят се типовете тестове, които трябва да бъдат изпълнени, при това толкова детайлно, колкото е възможно на този етап от разработката. Набляга се на black-box и white-box тестването.
    1. Очакван софтуерен отговор


Определят се очакваните от тестването резултати.
    1. Допстими граници по отношение на ефективността на изпълнението


Определят се изискванията по отношение на ефективността на системата.
    1. Определяне на критичните компоненти


Идентифицират се компонентите, които са критичните и изискват специално внимане по време на тестването.
  1. Допълнения


Представя се информация, която допълва спецификацията на проекта.
    1. Матрица за проследявание на изискванията


Разработва се матрица, която проследява определените компоненти и структури от данни по отношение на софтуерните изисквания.
    1. Въпроси по отношение на инсталацията на софтуера


Описват се специални съображения по отночение на инсталационния софтуер.
    1. Метрики на проекта


Описания на всички метрики на проекта, които да бъдат използвани по време на проектирането се отбелязват тук.
    1. Допълнителна информация (ако е необходимо)




Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница