..........................................................
№ по ред
|
Учебна седмица по ред
|
Тема на урочната единица
|
Урочна единица за
|
Компетентности като очаквани резултати от обучението
|
Нови понятия
|
Контекст и дейности за всяка урочна единица
|
Методи и форми на оценяване по теми и/или раздели
|
Забележка
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
1
|
1
|
Да си припомним / Какво знам от 8. клас
|
Преговор / входна диагностика
|
Изпълнява три песни от училищния репертоар.
Разпознава пет учени творби по характерни откъси от тях.
Анализира изразни средства в музикално произведение.
Определя дяловете на музикалната форма.
|
|
„Слънцето трепти, захожда“,
„От кога се е, мила моя майно льо“, „Многая лета“ – муз. Д. Бортнянски
Пета симфония, първа част, начало – Л. ван Бетовен
„Пъстървата“ – Ф. Шуберт
Соната до мажор – В. А. Моцарт
Концерт за цигулка и оркестър, първа част – Л. ван Бетовен
|
тестово формиращо оценяване
|
|
2
|
2
|
Западноевропейската музика през втората половина на XIX и началото на XX вeк
|
Нови знания
|
Изпълнява песни от училищния репертоар и интерпретира вярно образната същност на песента.
Анализира изразни средства в музикално произведение.
Открива принципите на формообразуване на музиката в звучаща творба.
|
оперета
мюзикъл
лайтмотив
симфонична поема
|
„Лека нощ“ – Й. Брамс (с ноти и текст)
Симфонична поема „Мазепа“ – Ф. Лист
Галоп (канкан) из оперетата „Орфей в ада“ – Ж. Офенбах
Дует на Бони и Щаси от оперетата „Царицата на чардаша“ – И. Калман
|
|
|
3
|
3
|
Западноевропейската музика през втората половина на XIX и началото на XX вeк
|
Упражнение
|
Изпълнява песни от училищния репертоар и песни от извънучилищния репертоар и интерпретира вярно образната същност на песента.
Анализира изразни средства в музикално произведение.
Открива принципите на формообразуване на музиката в звучаща творба.
Разпознава музикални творби, като се опира на слуховия си опит, свързан с изразните средства.
|
|
„Лека нощ“ – Й. Брамс (с тонови имена и текст)
Песен от извънучилищния репертоар
„Полетът на валкюрите“ из оп. „Валкюра“ – Р. Вагнер
„Така рече Заратустра“ – Р. Щраус, начало
Кратки откъси из оперетите:
Валс из „Виенска кръв“ – Й. Щраус-син
Галоп (канкан) из оперетата „Орфей в ада“ – Ж. Офенбах
Дует на Бони и Щаси от оперетата „Царицата на чардаша“ – И. Калман
Дует на Иван и Янка из оперетата „Българи от старо време“ – А. Карастоянов
|
устно формиращо оценяване
|
|
4
|
4
|
Западноевропейската музика през първите десетилетия на ХХ век. Импресионизъм, експресионизъм, неокласицизъм
|
Нови знания
|
Изпълнява песни от училищния репертоар и интерпретира вярно образната същност на песента.
Открива разлики в стиловите направления импресионизъм, експресионизъм, неокласицизъм.
Анализира изразни средства в музикално произведение.
|
импресионизъм
експресионизъм
неокласицизъм
ескиз
додекафония
атоналност
|
Viva la Musika – М. Преториус (с ноти)
„Лунна светлина“ – К. Дебюси
„Детска пиеса“ (обр. за кларинет и виолончело Д. Йосифов) – А. Веберн
„История на войника“, първа част – И. Стравински
|
|
|
5
|
5
|
Западноевропейската музика през първите десетилетия на ХХ век. Импресионизъм, експресионизъм, неокласицизъм
|
Упражнение
|
Изпълнява песни от училищния репертоар и песни от извънучилищния репертоар и интерпретира вярно образната същност на песента.
Открива разлики в стиловите направления импресионизъм, експресионизъм, неокласицизъм.
Анализира изразни средства в музикално произведение.
|
|
„Viva la Musika“ – М. Преториус
„Прелюдия към Следобедът на един фавн“, начало – К. Дебюси
„Сирени“ – К. Дебюси
„Свидетелят от Варшава“, откъс – А. Шьонберг
„История на войника“, четвърта част – И. Стравински
„Болеро“ – М. Равел
|
устно формиращо оценяване
|
|
6
|
6
|
Българската музикална култура от началото до средата на ХХ век. Композиторско творчество
|
Нови знания
– Е.В.
|
Изпълнява песни от училищния репертоар и интерпретира вярно образната същност на песента.
Анализира изразни средства в музикално произведение.
|
класика
|
„Светът е за двама“ – муз. М. Нейкова, т. Д. Точев, изп. О. Горанов
Симфония № 1, първа и четвърта част – Н. Атанасов
„Гергана“ – Маестро Г.
„Импровизация и токата“ – П. Владигеров, начало
Симфонична сюита „Приказка“, първа част – П. Стайнов, начало
|
|
|
7
|
7
|
Българската музикална култура от началото до средата на ХХ век. Композиторско творчество
|
Упражнение
|
Изпълнява песни от училищния репертоар и песни от извънучилищния репертоар и интерпретира вярно образната същност на песента.
Разпознава музикални творби, като се опира на слуховия си опит, свързан с изразните средства.
Посочва типични примери за отношение към фолклора на професионални творци.
Знае основните принципи на формообразуване, открива ги и проследява последователността им в звучаща творба с помощта на учителя.
Открива принципите на формообразуване на музиката в звучаща творба.
Определя дяловете на музикалната форма.
|
|
„Светът е за двама“ – муз. М. Нейкова, т. Д. Точев, изп. О. Горанов
Темата от „Ръченица“ от оп. „Момчил“ – Л. Пипков (пеене с тонови имена)
5 фрагмента:
Ръченица из „Тракийски танци“ – П. Стайнов
Българска рапсодия „Вардар“ – П. Владигеров
„Токата за пиано“ – Д. Ненов
„Танци“ из оп. „Момчил“ – Л. Пипков
„Нестинарско хоро“ – М. Големинов
„Импровизация и токата“ – П. Владигеров, начало
Симфонична сюита „Приказка“, първа част – П. Стайнов, начало
|
устно формиращо оценяване
|
|
8.
|
8.
|
Музиката през първата половина на ХХ век
|
Преговор
|
Изпълнява песни от училищния репертоар и интерпретира вярно образната същност на песента.
Разпознава музикални творби, като се опира на слуховия си опит, свързан с изразните средства.
Открива разлики в стиловите направления импресионизъм, експресионизъм, неокласицизъм.
|
|
Viva la Musika – М. Преториус
„Следобедът на един фавн“ – К. Дебюси, начало
„История на войника“, четвърта част – И. Стравински, начало
„Токата за пиано“ – Д. Ненов, начало
„Приказка“ – П. Стайнов, начало
„Сирени“ – К. Дебюси, начало
„Оцелелият от Варшава“ – А. Шьонберг, фрагмент
„Коледа“ – Д. Ненов, фрагмент
|
самооценка
|
|
9
|
9
|
Популярната музика
|
Нови знания
|
Изпълнява песни от училищния репертоар и интерпретира вярно образната същност на песента.
Разпознава основни стилове и представители в джаза и поп музиката.
Съотнася български музиканти към съответните стилове в джаза и попмузиката.
Разграничава попкултурата и т.нар. сериозната музика.
|
поп
джаз
мюзикъл
награди „Грами“
|
„Бягство“ – дует „Авеню“
„Слънчогледи“ – муз. и т. Мария Мутафчиева, изп. „Мери Бойс
Бенд“
|
|
|
10
|
10
|
Популярната култура и рокмузиката
|
Нови знания/
упражнение
|
Изпълнява песни от училищния репертоар и интерпретира вярно образната същност на песента.
Разпознава основни стилове и представители в рокмузиката.
Съотнася български музиканти към съответните стилове в рокмузиката.
Познава съвременни музикално-сценични жанрове.
|
рок
рокопера
прозодия
|
„Море от любов“ – муз. и т. Кирил Божков, изп. „Б.Т.Р.“
Николо Коцев – „Нострадамус“
|
устно формиращо оценяване
|
|
11
|
11
|
Популярна музика
|
Обобщение
|
Изпълнява песни от извънучилищния репертоар.
Разпознава основни стилове и представители в джаза, поп- и рокмузиката.
Съотнася български музиканти към съответните стилове в джаза, поп- и рокмузиката.
Познава съвременни музикално-сценични жанрове.
|
|
3 песни от извънучилищния репертоар
Звуков пример № 1
(до 10 – 20 секунди откъси от хитове на Е. Димитров – „Моя страна…“, Паша Христова – „Повей, ветре“, Лили Иванова – която реши, ФСБ – „Високо“, Щурците – „Среща“)
|
устно формиращо оценяване
|
|
12
|
12
|
Българската музикална култура след Втората световна война. Съвременна музика
|
Нови знания
|
Изпълнява песни от училищния репертоар и интерпретира вярно образната същност на песента.
Съвременна българска музикална култура след Втората световна война. Композиторско творчество.
Осъзнава ролята на професионалните музиканти за осъвременяване и обогатяване на фолклорната традиция.
Посочва типични примери за отношение към фолклора на професионални творци.
Определя функцията на музиката в медийни и мултимедийни синтетични форми.
Открива в подходяща музика съвременни форми на синтез.
|
диатоника
хроматика
|
„Отдолу идат ергените“ – нар. песен, изп. Христина Ботева с „Децата на Севлиево“ и орк. Севлиево
Филип Кутев – „Дилмано, дилберо“, изп. хор на ансамбъл „Филип Кутев“
Красимир Кюркчийски – „Дилмано, дилберо“, изп. женски хор „Български гласове – Ангелите“
Васил Казанджиев – „Кукерски танц“ от „Картини от България“
Творби от съвременни българки композитори
Симо Лазаров – мултимедийни спектакли
|
|
|
13
|
13
|
Музиката – локална и глобална
|
Нови знания
|
Изпълнява песни от училищния репертоар и интерпретира вярно образната същност на песента.
Осъзнава екзотиката, която внасят образите на всякаква „незападна” музика.
Открива влиянието на локалните музикални процеси върху глобалния музикален поток.
Открива български ритми и мелодии в глобалния музикален поток.
Знае за приноса на български музиканти за развитие на тенденцията Word Music.
|
локално
глобално
|
„We Will Rock You“ – изп. „Куин“
Звуков пример № 2 с музика на различни народи
Минко Ламбов – Кириос интро, изп. орк. „Шака Зулу“, сол. Теодосий Спасов
|
|
|
14
|
14
|
Музиката – локална и глобална
|
Упражнение
|
Изпълнява песни от училищния и извънучилищния репертоар и интерпретира вярно образната същност на песента.
Осъзнава екзотиката, която внасят образите на всякаква „незападна” музика.
Открива влиянието на локалните музикални процеси върху глобалния музикален поток.
Открива български ритми и мелодии в глобалния музикален поток
Знае за приноса на български музиканти за развитие на тенденцията Word Music.
|
|
„We Will Rock You“ – Queen
„Тракийско настроение“ – Иво Папазов – Ибряма
„Притури се планината“ – изп. Стефка Съботинова
|
устно формиращо оценяване
|
|
15
|
15
|
Българско изпълнителско изкуство
на световната сцена
|
Нови знания
|
Изпълнява песни от училищния репертоар и интерпретира вярно образната същност на песента.
Знае за приноса на български музиканти на световната сцена.
|
|
„Катерино моме“ – изп. Ансамбъл „Пирин“, сол. Татяна Сърбинска
Джакомо Пучини – ария из оп. „Турандот“, изп. Гена Димитрова
|
|
|
16
|
16
|
Българско изпълнителско изкуство
на световната сцена /
Съвременна българска музика
|
Упражнение
Обобщение
|
Изпълнява песни от училищния репертоар и интерпретира вярно образната същност на песента.
Знае за приноса на български музиканти на световната сцена.
Знае композитори класици от различни стилове и жанрове.
|
|
„Катерино моме“ – изп. Ансамбъл „Пирин“, сол. Татяна Сърбинска
|
устно формиращо оценяване
|
|
17
|
17
|
Репетиция на рокгрупа
|
Наблюдение
|
Познава основни медийни и мултимедийни реализации на музика.
Изготвя чрез съвременните информационни технологии плейлиста на музика в различна интерпретация .
|
|
Песни от училищния и извънучилищния репертоар
|
самооценка
|
|
18
|
18
|
Какво знаем в края на 9. клас
|
Преговор и диагностика
|
|
|
|
устно формиращо оценяване
тестово
|
|