Саша Тодорова поглед върху сакралната геометрия и теорията за торсионните полета, заложени в паневритмията



Дата27.10.2018
Размер4.84 Mb.
#101508

Саша Тодорова

ПОГЛЕД ВЪРХУ САКРАЛНАТА ГЕОМЕТРИЯ

И ТЕОРИЯТА ЗА ТОРСИОННИТЕ ПОЛЕТА,

ЗАЛОЖЕНИ В

ПАНЕВРИТМИЯТА

Второ допълнено и преработено издание

София, 2007 г.

Paneurhythmy - conceived from the point of view of the sacral geometry and of the theory of torsion fields

Sasha Todorova
Paneurhythmy is a collective /a ritual dedicated to the sun rise/ dance. It is given to humanity by Petar Danov /Master Beinsa Duno/, a world-wide recognized teacher. It’s essence means a supreme cosmic rhythm. By its universal organizing principle, the dance incorporates us to the light and the fine worlds. It is conceived from the point of view of the sacral geometry and of the theory of torsion fields being set in it. It comprises basic figures such as: Vesica Piscis; the Leonardo da Vinci’s figure of a man going out of a square; pentagram symbolizing man, and a dodecahedron forming in the culmination of the dance named pentagram. In the graphic expression of this movement, the author produces a figure of a cardioid form. It portrays the ascending and descending right-turning spiral of Fibonaci. According the academic Vselenski, the “cardioid” is the most powerful matrix in the Universe. Such a figure is formed when all the sacral points on our planet are fit together. A kind of planetary desoxyribose nucleic acid is formed connecting us to the multi-dimensional universe. This is how the evolution of awareness of humanity and of the planet is governed.

At the end of the dance as a result of the dodecahedron’s spinning round a spheroid is formed generating right-turning multi-layer torsion whirlwind. The “cardioid” - describing the movement - is the future symbol of humanity showing that Love creates the Universe. Hi is carrying the idea of heart as one motor of the life. The breve is that the truth makes the person free and the love transforms it into a God-human - the alive aerial between Earth and Space.


© Саша Тодорова – автор и художник

© Издателство “ХРИКЕР”, София 2007

Коректор - Невяна Константинова

Второ преработено и допълнено издание за контакти: тел: 02/ 8667343

(00359 2) 0884177275

e-mail: sashatodorova@abv.bg

Всички права запазени sasha@newaytome.net

ISBN – 978-954-349-018-9 www.sasha.newaytome.net

ВЪВЕДЕНИЕ

Уважаеми читателю, една година по-късно, откакто тази тема видя бял свят, осъзнавам че бих могла да й предам по-зрял и завършен вид. Още повече, че телеграфният стил, с който тогава я написах, го позволява. В това второ издание правя някои промени и добавки, с които се надявам да бъда разбрана по-добре. Убедена съм, че и сега едва ли ще бъда изчерпателна докрай, но осъзнаването на темата, както и всичко друго, е процес и аз се опитвам да я отразя така, както я виждам в момента. Същевременно искам да благодаря на тези, които бяха съпричастни в раждането и разпространението й. На първо място благодаря на съпрузите Лилия и Елли от Исландия, моите учители от Шамбала училището, които ми помогнаха да разширя съзнанието и кръгозора си.

Благодаря на инж. Петър Базайтов, моя дългогодишен верен и всеотдаен приятел, който ми даде няколко ценни съвета и направи изчислението за височината на торсионният вихър.

Благодаря на неуморния Александър Панков за десетките часове, които ми отдели при набора на текста за предпечатната подготовка.

Благодаря на инж. Живко Желев, председател на Единение ДЕН, за възможността да докладвам темата на 10-ия юбилеен симпозиум, посветен на Протобългарите, който се проведе през август 2006 г. на Рила.

Благодаря на проф. д-р Нягол Манолов, председател на ИНГА (Интердисциплинарна гражданска академия), който ме включи в 18-тата научна сесия на Академията и така докладът ми влезе в нейния годишник за 2006 година.

Благодаря на г-н Красимир Проданов, редактор на сп. „Усури”, който в 37-ми бр. отрази последната ми изложба и даде гласност на темата.

Благодаря на г-жа Юлия Караджова, директор на ТВ Благоевград, която направи филм и го излъчи в рубриката “Изкуството да живееш”.

Благодаря на г-н Атанас Панчев, издател на в-к „Родово имение”, който в бр. 9 от 2007 г. отпечата пълния текст на доклада и в няколко броя отрази последната изложба и поезията ми.

Благодарна съм на вече заминалия си от нас академик Акимов, един от създателите на теорията за торсионните полета, за петте лекции, които изнесе през месец ноември 2006 г. в София. Така, след като ги чух, успях да дам повече актуална информация за торсионните полета.

Благодаря на д-р Ивон Минчева от здравния център „Вселена”, която прояви жив интерес към темата и каза, че тя и нейният екип ще се заемат с научното й изследване.

Благодаря на приятелката си Невяна Константинова, поетеса и преводачка, която редактира текста и предостави услугите си, чрез своето издателство “Хрикер”.

Благодаря на чудесните Цеца Кацарова и приятелката й Веска за съвсем конкретната помощ при отпечатването на книжката.

Благодаря на Таня от Варна, че сложи темата в сайта http://www.spiralata.net/

Накрая благодаря на приятелите от Свищов, Варна, Ст. Загора, Пазарджик, Сандански, Благоевград и София, които ми казаха: “Така е, ние сме с теб!” Тяхната морална подкрепа ми даде увереността, че съм на прав път, а Той, Пътят...... продължава в ритъма на свещения танц на Живота, наречен Паневритмия.

1 август 2007



В началото бе Словото.

То винаги е там –

между алфата и омегата на Цялото,

в лоното на първичния Хаос

и стои на трона си от Светлина.

То – Върховното Същество,

Бащата и Майката – Бог,

Създателят и Творецът – Абсолют,

от Когото започва всичко,

Който създава, разрушава и защитава,

Който Бе, Който Е и Който ще Бъде!

И със своето всемогъщо, вездесъщо
и всепроникващо Съзнание


Той взима от бездните на Хаоса

всевечната яркост на Светлината

и величавата сила на Мрака

и проектира, моделира, и ражда

белите и черните дупки,

пространството, времето и стихиите,

вселените и цялото Мироздание.
Из „Ода за Икар”

Фините светове съществуват и все повече хора ги усещат. Аз ще разкажа за моя опит, който започна от 1993 година. Тогава се пенсионирах след 30 г. практика като учителка по химия и стартирах в новата част от живота си, завършвайки Метода Силва. Той спонтанно ме отключи за поезията и през 1996 г. издадох стихосбирката си “Звукът на спиралата”. После приятелката ми Лоте Раденкова ме научи да рисувам икони и двете възстановихме безвъзмездно ограбената църква в село Сопица, Брезнишко.

Второто ми отключване стана след семинар на Седемте рилски езера. Тогава видях един филм, прожектиран от Кристиян и Мила, французи от екипа на Йо Апел Гери. Йо повече от 30 г. приема информация от фините светове, като за целта живее с група приятели в различни точки на планетата и то предимно върху вода, на кораби. Оттогава започнах да рисувам кристални структури, които показах в 110 цветни графики на първата си изложба през 1999 година. Сега вече знам, че още тогава съм виждала как изглеждат торсионните полета и Цветето на Живота. До този момент не бях чувала нищо за Сакралната геометрия, а фигурите ги “виждах”, докато играех йога, слушах музика или просто си рисувах.

Прочетох книгите на Боб Фрисъл, Друнвало Мелхиседек и Ернст Мулдашев като откровение и вече правех изложбите си съвсем мотивирано върху темите на Сакралната геометрия, Времето и Пространството.

През 2003 г. преиздадох стихосбирката си с мои графики и цветни илюстрации.

Извивките на спираловидния ми път ме водеха последователно през Йога, Универсална енергия, Рейки, Ци Гун, Тай Чи и Гурджиевите свещени танци. Най-високото ниво на обучение, през което съм минала досега, са семинарите на “Шамбала – 13” с 13 посвещения и практики за самоосъзнаване и мултиизмерно лечение. В началото на 2006 г. минах и курс по Фън Шуй. Тогава подредих стаята си според получените знания и буквално на другия ден, след дълги години затишие, прописах отново. Така се появи поемата “Ода за Икар”.

В същото време подобрих новата си релефна техника. С нея нарисувах на един дъх картините от поредната ми изложба на тема “Сътворението”. Открих я с “Ода за Икар” и компютърна анимация на фигури от Сакралната геометрия, върху които бяха нанесени мои картини. Коста Големинов я завърши часове преди откриването. Датата беше 20.06.2006 година.

Дотук описах пътя, който извървях, за да стигна до Сакралната геометрия, стояща в основата на Мирозданието и заложена в структурата на Паневритмията.

Паневритмията е колективен танц, ритуал, посветен на изгряващото слънце.Той е даден на човечеството от мировия Учител Петър Дънов (Беинса Дуно) и означава космически висш ритъм. “Паневритмията – това е Велика Всемирна Хармония на движението. Целият живот е Паневритмия. Тя е хармонично творческо изявление на Божественото Начало във Вселената, съчетание между тон, форма, движение, цвят, число и идея. Паневритмията обединява човека с фините светове, позволява му да влезе в контакт с живите енергии на природата и предизвиква съзнателен обмен с тях. Помага да се развият скритите му способности, да се пробудят висшият морал и чувства, за да се отвори душата му към доброто, красотата и светлината.” (Учебник по Паневритмия 2005 г.)

За пръв път играх Паневритмия като студентка първокурсничка по химия. Заведе ме приятелят на баща ми Иван Кръстанов, известен есперантист и полиглот. Още си спомням колко много енергия и добро самочувствие имах през целия ден. Отпреди десетина години отново се върнах към нея.

И така, след закриването на изложбата си имах повече свободно време и започнах да ходя редовно на Паневритмията в Южния парк. Сега можех да се отпусна и без да искам, навлязох по-дълбоко в структурата и замисъла й. Ще споделя моите размисли във връзка с наблюденията си върху този танц.

Той се състои от три части:


  1. Цикъл от 28 форми

  2. Слънчеви лъчи

  3. Пентаграм

Играе се по двойки и е желателно да бъдат от мъж и жена за балансиране на енергиите. В центъра на Паневритмията се намират хорът и оркестърът, които я зареждат с енергията на звука и Словото (“В началото бе Словото”).




фиг. 1

В първата част на танца играещите описват лявовъртящ кръг. При големите Паневритмии на Рила, когато броят им достига няколко хиляди, кръговете стават три. Още в началото на първата част на танца се засили усещането ми, че красотата и хармонията се дължат на асиметрията, заложена в него. Нали и Вселената е асиметрична и това я прави жива, вечна и променяща се.

После видях в правите движения мъжкото начало, а в кръгообразните – женското. Паневритмията е танц, който се описва чрез движението на правата линия. Радиусът е мъжкото, водещо начало, а кръгът е заоблената форма на женското начало. Радиусът очертава кръга, което означава че от “реброто” на Адам (правата линия) се ражда Ева (кръгът).

Тъй като задачата, която си поставих, е да търся геометрията, заложена в Паневритмията, ще цитирам Учителя Беинса Дуно, който е казал: “Един ден ще разберете живата геометрия, живите линии, които се кръстосват и образуват триъгълници, квадрати, пентаграми и допирателни.”

И така в първия цикъл от 28 упражнения доминира усещането за връзката на човека с космичните и земните енергии. Най-ярко свързано с геометрията е 17-тото упражнение, наречено “Квадрат”. С квадрата е прието символично да се означава матералният свят и земята с нейните 4 сезона и 4 посоки. В него се съдържа и равностранният кръст.

Върху квадрата, който е важен символ в първия цикъл, ще направя някои разсъждения: Той не е статична фигура, както и всичко останало, и ако се завърти на 45о, се получава ромб - символ на Христос и вселенското познание. В езотериката се смята, че земята (означавана с квадрата – ромб) е космическата библиотека на Всемира. В нея е заложено цялото знание за Творението. То е в паметта на Водата, посланик, дошъл от Космоса в кристалите, в костите на всичко живо, тo е в нашата ДНК. Ето защо планетата Земя и Човекът са толкова важни за Вселената. Живеем в уникално време на повишени вибрации и трансформации. Нашата ДНК вече се променя и ние се събуждаме. Време е да отворим очи за новия Космически Ден, за да опазим планетата си. Да осъзнаем, че Водата е люлка на Живота, чрез която Космосът управлява процесите на Земята. В структурата на водата се съдържа информация не само за миналото и настоящето, но и за бъдещето. Ние, които сме съставени от 2/3-ти вода, сме отговорни за това, което чувстваме, мислим и правим. Водата вижда, чува и помни. Тя записва нашите мисли и всичко, което се случва, като резултат от тях, а чрез физичния вакуум го прави достояние на цялата Вселена.

В нашите мисли и действия се крие огромната ни отговорност към себе си и цялото Творение.

фиг. 2
Продължавам с втората част на танца, наречена “Слънчеви лъчи”. Участниците се подреждат в 12 лъча, съставени от по 6 двойки, и така оформят сакралното число 144. Лъчите се движат постъпателно навън и навътре от центъра на кръга, като извършват пулсиращи движения и наподобяват слънчеви лъчи (фиг. 2). Около тях винаги трябва да има кръг от играещи, които приемат слънчевата енергия и я предават на Земята. Ако участниците в лъчите са подредени и по реда на зодиакалните си знаци, то ефектът от резонанса с космичните и земни полета ще бъде многократно по-голям. В 12-те лъча могат да се видят още 12-те зодиакални съзвездия и 12-те врати, през които животът влиза в нас, а чрез тях великият ритъм на природата движи Колелото на Живота.

В този цикъл открих още две фигури от Сакралната геометрия. В четвъртото упражнение двамата партньори описват кръгове, при което всеки от тях е център на кръга, който другият описва около него. Този, който се намира отдясно (мъжът), продължава да се върти наляво, а стоящият отляво (жената) за първи път започва движение надясно. Така се описва фигурата Vesica Piscis, от латински – рибен мехур (фиг.3) Това е една от най-важните фигури в Сакралната геометрия.





фиг. 3
Двата ú размера, височина и ширина, са с пропорциите на Златното сечение, което се намира във всяка линия от Дървото на Живота. Това е първата взаимозависимост, която става видима, когато се излезе от Великата Пустота.

Ако във Vesica Piscis нарисуваме с кръгове първите две клетки, които започват да се делят, ще стигнем до 8-те клетки, образуващи яйцето на живота. Те са разположени в геометричния център на тялото ни и са в основата на звездния тетраедър (фиг. 4), който е входът към Мер-Ка-Ба. Това е светлинното електромагнитно поле, което възниква около човешкото тяло след дълъг период на еволюция. Мер-Ка-Ба се създава съзнателно с помощта на техниката на сферичното дишане. Тя е дадена във втори том от книгата на Друнвало Мелхиседек “Древната тайна на цветето на живота”.

Аз правя тази техника ежедневно от 2001 г. насам.




фиг. 4

Мер-ка-ба се простира във всички измерения, из които можем да пътуваме, разбира се, ако тя е жива. До този момент тя е активирана в над 0,1 % от хората, които живеят в момента на Земята и техтият брой постоянно се увеличава.



Проблемът е, че горивото за нейното движение е безусловната любов, която трябва да изпитваме към себе си и към света.

Във Vesica Piscis са заложени двете начала: мъжкото – лявовъртящо, създаващо електрично поле, и женското – дясновъртящо, създаващо магнитното поле. Двете заедно образуват електромагнитното поле около всеки жив обект. Тук може да се направи аналогия с лявото (мъжко) и дясното (женско) мозъчни полукълба, а елипсата е мазолестото тяло, което ги свързва. В последно време тече процес на хармонизиране и обединяване на двете мозъчни полукълба на човека, което е в синхрон с глобалния процес на интегриране на източното и западното полукълбо на планетата. Това е така, защото Земята, като жив организъм, също еволюира заедно с човека по пътя към Христовото съзнание.

Другата фигура, която открих, е в шестото движение от цикъла “Слънчеви лъчи”, където партньорите описват едновременно два кръга. Там всеки спазва предишната посока на въртене, но центровете на кръговете са леко разместени един спрямо друг (фиг. 5). Това веднага ми напомни за знаменитата фигура на Леонардо да Винчи, с вписания в квадрата човек (фиг. 6). Той излиза от него, когато разпери ръце и крака и така се вписва в кръга.

фиг. 5 фиг. 6


Това символизира излизането на човека от материята (квадрата) и влизането му в Божествения свят, означаван с кръга.

В тази фигура, известна като канон на Леонардо, е събрана цялата Сакрална геометрия, а в разстоянието между центровете на квадрата и кръга се явява пропорцията φ = 1.618, която съответства на разстоянието между пъпа и мястото на първичните 8 клетки.

В третата част, кулминацията на танца, наречена ПЕНТАГРАМ, всички участници са подредени в редици




фиг. 7

от по 5 двойки. Условно давам фигура с 12 редици, но на практика броят им е неограничен (фиг. 7). Посоката на движението се редува последователно 5 пъти наляво, около общия център на Паневритмията, и 5 пъти надясно, когато всяка група образува свой център, около който описва пентаграма си.




Най - силно бях впечетлена от дясното въртене при изписването му, което до този момент ми бе убягвало.Това ме накара да го изуча по-подробно. Известно е, че знакът на пентаграма символизира човешкото тяло: глава, ръце и крака, но тъй като в човека живее духът, то в него са вложени и нравствени качества – Правда, Добродетели, Любов, Мъдрост, Истина. Играещият Паневритмия не само се движи, но и съзнателно участва в танца с цялата си същност. По време на изписването на пентаграма участниците правят поредица от движения, с които очертават кръг.



фиг. 8

В него те, сменяйки местата си през едно, маркират новото му положение. (фиг. 8).

Като се движат надясно, променят 5 пъти позициите си така, все едно човешката фигура се завърта в кръг, докато накрая пак застава с главата напред. Това се запомня трудно и за да се улесня, когато играя, реших да онагледя това сложно движение с графика.


1 2 3 4 5
фиг. 9

Ето как изглеждат петте позиции в пентаграма, ако ги проектираме върху една права и ги номерираме от 1 до 5, където 3 е глава, 2 и 4 са крака и 1 и 5 са ръце (фиг. 9).





3

4

5

1

2

фиг. 10

Започнах да чертая графиката от трета позиция, която е главата, и като описвах полукръгове, следвах, както е правилото на танца, последователно позициите 3, 4, 1, 5, 2, 3. Появи се фигура с форма на сърце, наречена кардиоид.




Тя се описва с възходяща и низходяща дясновъртяща спирала на Фибоначи, която се подчинява на златното сечение. Получи се графичният израз на математическата функция на движението (фиг. 10).

След това отворих учебника по Паневритмия от 2005 г. на издателство “Хелиопол”. Там намерих една разработка за двата реда на Фибоначи, направена от Невяна Константинова. На стр. 94 тя пише: “Движението от всеки център към периферията и обратно описва спиралата на Фибоначи и се подчинява на числото φ”. Авторката не споменава нищо за пентаграма, но изводът, който прави, много ме зарадва. Благодарна съм за това изследване, защото то дойде като математическо потвърждение на моята интуитивно описана графика.

Какво успях да видя в тази фигура? Първото е, че в нея е заложена основната функция на сърцето, като двигател на живота, който осъществява кръвообръщението в живия организъм. Възходящата част на спиралата символизира движението на артериалната кръв, а низходящата - на венозната, обратно към сърцето. Тук видях и пътя на човешката еволюция: Човек се ражда, умира и пак се ражда в кръговрата на вечния живот, а движещата сила е любовта, символ на която от древни времена и до днес е фигурата с форма на сърце.
Убедена съм, че в този символ са закодирани много закономерности, които могат да се открият по математически път. Разсъждавайки върху това, си помислих, че подобно на триъгълника, който лежи в основата на науката тригонометрия, така и фигурата кардиоид в бъдеще ще е началото на нова наука, която, предполагам, ще се нарича кардиометрия.

По-късно, когато прочетох книгата на Друнвало Мелхиседек “Да живееш в сърцето”, намерих информация, че в САЩ има институт по математика на сърцето, в който учените са открили тороидното електромагнитно поле около него. Графиката на това поле е на корицата на същата книга.


След това в книгата на Е. и Л. Вселенски “Вселенските матрици” от 2006 година, на стр. 47, намерих следното, което предавам обобщено:

“Кардиоидът е най-мощната вселенска матрица. Такава фигура се образува върху нашата планета чрез системата пирамиди и други сакрални точки. Свързани с 13-те зодиакални съзвездия (13-тото е Змиеносец), те образуват своеобразна планетарна ДНК, която управлява еволюцията в съзнанието на човечеството и на всички живи същества на Земята. Тя е ориентирана по оста на Вселената и минава през Полярната звезда.





фиг. 11
Планетарната ДНК, във вид на гигантски кардиоид, ни свързва с другите измерения на Вселената. Човешкото сърце има същата форма. Това ни позволява да взаимодействаме и да общуваме с всичко живо на Земята чрез сърцето (Анахата чакра)” (фиг. 11)



Сметнах, че съм свършила работата си, и доволна легнах да спя, но когато след 3-часов сън се събудих, отново си зададох въпрос: Какво се крие в същността на фигурата пентаграм, от която произлиза тази графика. Тогава, пак в учебника по Паневритмия, на стр. 92 намерих следното:



фиг 12

“Във всички окултни течения Пентаграмът е най-свещената звезда.” Защо? - Отговорът е, че и в петте негови линии има по две съвършени точки, които са от Божествения свят и отговарят на златното сечение (фиг. 12).



Пояснявам казаното с пример, илюстриран на фиг. 13. Ако разделим на 2 отсечката AB с точката F, то отношението AB/AF = AF/FB = φ , т.е. равно на златното сечение. Магията на тези пет точки в пентаграма е, че ни свързват с Божествения свят.





А F B

фиг. 13


Те ни въвеждат в ритъма на динамичната спирала на живия живот, който е изтъкан от златното сечение.

Продължих разсъжденията си за това, как се осъществява връзката ни с фините светове. Не ми излизаше от ума една графика от книгата “Хармония на хаоса” на съпрузите Тихоплав, която натрапчиво свързвах в съзнанието си с фигурата на кардиоида. Обединяваше ги понятието атрактор. Тогава отворих книгата в главата за атракторите. и ето какво намерих там: “Атракторът е сложно, но много важно понятие. Той е графично изображение в триизмерното пространство на реална система, при която има триене. Движението в него е абстрактно, но въпреки това е свързано с движението на реалната система по особен начин... Крайното състояние на всяка траектория в пространството се нарича атрактор. Той може да бъде точка, линия, повърхност или обем. Науката за Хаоса открива, че именно атракторите действат като магнит, извличайки ред от Хаоса”.

Ще подредя казаното дотук от тази гледна точка:

1. Движението при пентаграма може да се опише с дясновъртяща възходяща и низходяща спирала на Фибоначи с форма на кардиоид.

2. Началната и крайната точка при движението съвпадат с центъра на кардиоида или с която и да е от останалите четири позиции, ако се започне от тях, т.е. петте точки в пентаграма са равностойни.

3. Изписването на пентаграма се извършва с пет последователни премествания на играещите в посока надясно, при което те се разминават през един, като описват дъги. Точно тогава преминават през пространството около петте сакрални точки (фиг. 8).

4. От наслагването и екстраполацията на дъгите се формира кръг, в който е вписан пентаграмът, т. е. човекът става цялостен, когато измине пътя на своето развитие и овладее петте основни качества: правда, добродетелност, любов, мъдрост, истина. Така се доближава до Божествения свят и Единното съзнание, означено с кръга около него.

5. При изписването на пентаграма всяка от играещите двойки минава по пътя на цялата спирала и се връща на първоначалното си място. Това означава, че те описват 5 двойни спирали, които се наслагват една върху друга, (това движение ми напомня за двойните спирали на ДНК), а петте свещени точки са 5 равностойни атрактора. Те са тези, които, разположени в кръг, правят от пентаграма един мощен атрактор.

6. Върху петте базисни точки на пентаграма се изписва главният атрактор с форма на кардиоид. Човекът, който се оприличава с пентаграм и има сърце с формата на кардиоид, е свързан по този начин с един мощен атрактор, когато го задвижи съзнателно.

7. Кардиоидът може да се нарече странен атрактор, който според науката за хаоса е едно по-високо равнище на нашето триизмерно съзнание. Той довежда човека до състояние, в което може да твори свят, където се чувства свободен. Това всъщност е Вселенското Съзнание или Бог, който се проявява във видимия свят като странен атрактор и е връзката между проявения и непроявения свят.

8. В пространството има безкрайно множество от атрактори, които са ключове към Божествения свят, и един от тях е Паневритмията.

9. Според окултните науки, когато пентаграмът е насочен с върха нагоре, означава човек, свързан със светлите сили, а когато е обърнат, той е с главата надолу и е обладан от мрака.

10. При изписването на пентаграма движението е с осева симетрия, което означава, че се създава торсионно поле.

И така, след като нагазих в темата за торсионните полета, се наложи да поровя отново във “Физика на вярата” от В. и Т. Тихоплав. Ето резюме от информацията, поместена там:

“В 1913 г. Ели Картан е казал: В природата трябва да съществуват полета, породени от въртенето, а въртене има навсякъде. И така, от английското torsion, тези полета са наречени торсионни. Теорията е вече добре разработена. За разлика от електромагнитното и гравитационното поле, които имат централна симетрия, торсионното поле има осева симетрия, т.е. това поле се разпространява от източник във вид на два конуса (фиг.14).



фиг. 14

Торсионните полета са петото състояние на веществото. От тях се състои физичният вакуум, където се раждат елементарните частици. Те образуват атомите и молекулите, които създават всички възможни състояния на веществото.


Вече има методика, която на 100% възпроизвежда торсионните полета. Те имат уникални свойства и се пораждат при наличие на въртеливо движение наречено спин, а при определени условия могат да се самогенерират. Повявяват се не само при източник, но и при изкривяване на физичния вакуум. Всяка линия, дума, буква, звук нарушават неговата еднородност и той реагира, като създава торсионни полета. Те могат да се създават и с мисъл, която има торсионна природа, и това вече се доказва с прибори. Торсионните полета предават информация, а не енергия. За тях няма ограничение във времето. Те са основа на света.”



Според акад. Акимов, един от създателите на теорията за торсионните полета, те са полета от самостоятелен клас и се пораждат от наличието на неутрино. Тази частица няма енергия и маса, а само спин и върху нея може да се влияе чрез произволен източник, в който е създаден спин.

Чрез ефекта на формата, спиновата структура на пространство-времето се изкривява от пирамиди, куполи на църкви, култови постройки или чрез специално подбрани източници.

Според изследвания на проф. Козирев, чрез торсионните полета, които различават ляво от дясно, могат да се получат сигнали от бъдещето. Например да се установи мястото на една звезда в настоящия момент.

Природата е родила електроторсионни полета. Вече са създадени и действат торсионни генератори, които преобразуват електромагнитния сигнал в торсионно поле.

Като се използват вихрови процеси, чрез торсионните генератори се променя структурата на веществото. Многократно се увеличава неговата пластичност, здравина, електропроводимост и коефициент на ефективност.

Ще опиша разсъжденията си за връзката между Паневритмията и теорията за торсионните полета (ТТП).



Ще се спра по-подробно върху движението при пентаграма:

Ако го разглеждаме в двуизмерното пространство, тогава при въртенето му се образува кръг, в който той е вписан. Кръгът е необходимо условие за неговата стабилност. Според Учителя Петър Дънов, социализмът, като обществен строй, е бил обречен на разпадане още в своя зародиш, защото неговият символ – петолъчката, не е ограждан в кръг. Ние сме свидетели за краха на тази идея и последвалата я пълна разруха на всички нива в държавите, обвързани с този неправилно използван окултен знак. Известно е, че кръгът е символ, който осигурява присъствие и защита от Единното Божествено Съзнание.

Ако си представим движението в триизмерното пространство, каквото то е, образуваната фигура е обемна, защото хората я изписват с телата си. Тогава, като се свържат петте точки от кръга, където временно са спрели участниците, с петте сакрални точки, намиращи се вътре в пентаграма, в енергоинформационен план се получава обемната фигура додекаедър (фиг. 15). Тя се образува и в цялото пространство на Паневритмията, като краен резултат от танца.



фиг. 15
Додекаедърът е последното от петте платонови тела, преди сферата, има осева симетрия и при въртенето му се получава сфероид. Той генерира дясновъртящ торсионен вихър, който се създава от всички групи и се обединява в един общ вихър, в центъра на Паневритмията.


При следващите пет придвижвания на групите движението е наляво, при което участниците с маршова стъпка въртят ръце пред тялото си. С това описват, преди всяко спиране, 16 пъти фигурата Vesica Piscis (или общо за целия танц 80 пъти) и така го зареждат с енергия. Това движение е апотеоз на идеята за вечния живот.

Всеки от участниците, всяко движение и звук създават торсионни полета. Като резултат се получава многослоен торсионен вихър, генериран от структурата на танца, музикалния съпровод, текста на песните и от съзнанието на участниците.

Според акад. Акимов, звуковите колебания създават уплътнение на въздуха и тези пространствени структури пораждат бягаща вълна. Пространството около нея се изменя, като образува съответното торсионно поле.

Инж. Петър Базайтов изчисли, че торсионният вихър, който се образува около един човек със среден ръст, е с височина на конуса около 2,7 м., а сумарният вихър, получен от всички участници в Паневритмията, ако те са 120 на брой, е антена с приблизителна височина 90 метра. Оставям отворен въпроса за тези изчисления и за това, как се разполага вихърът под и над земната повърхност и колко висок може да бъде той, ако участниците са няколко хиляди.

Лявото движение в танца спира 5 пъти, за да могат участниците да изпишат пентаграма в групите си, като с това маркират 5 точки в пространството на цялата Паневритмия. Така се създава условието за изграждане на общия додекаедър, който е крайният резултат от танца. Това спиране и тръгване много ми напомня на ритъма на сърцето, което се свива и разпуска. Когато на физически план то си почива, във финия свят, посредством духовното сърце, осъществява връзката си с Бога. Това личи по озарението, което се появява по лицата на играещите и може да се обясни с факта, че тогава минават покрай пространството на петте сакрални места в създадения от тях пентаграм. Вселената е ритъм и човешкото сърце е в синхрон с него, Паневритмията – също. Силно впечатление ми направи фактът, че от общия кръг на Паневритмията, при изписването на пентаграмите, се пораждат n броя нови кръгове, което ми напомня модела за разширяването на Вселената и раждането на нови светове.

От казаното дотук правя следните изводи:

1. Торсионно поле се образува около въртящ се обект и е съвкупност от пространствени микровихри. Паневритмията е въртящ се обект, следователно образува пространствени вихри.

2. Торсионните вихри с еднакъв заряд се привличат, което означава, че всички вихри на Паневритмията се обединяват в един общ вихър в нейния център.

3. Торсионните полета могат да изменят състоянието на обекта, върху който въздействат. Лявовъртящото поле потиска самочувствието, а дясновъртящото го повишава. Положителното въздействие върху играещите е очевидно.

4. Хората, всички живи същества и предметите притежават собствени торсионни полета. Те имат памет, която се записва в тъй наречения фантом. Ефектът от Паневритмията остава като запис у играещите, а също и върху мястото, където е била играна.

5. В Паневритмията са застъпени двете посоки на въртене: лявото, символизиращо мъжкото начало, и дясното – женското начало. Последното е с доминираща тенденция, изразена в движението при изписването на пентаграма и е в синхрон с епохата на Водолея, в която женското начало е водещо.

6. Паневритмията е космически танц на неразривната връзка между Земята, Слънцето и Човека, показана в нейната триединна структура.

7. В енергоинформационен план, от танца се формира додекаедър. Тази фигура стои в основата на Решетката на Христовото съзнание около Земята. Чрез нея Великото Бяло Братство възстановява изгубения женски аспект на съзнанието и така привежда в равновесие лявото и дясното мозъчно полукълбо на планетата.

8. Като краен резултат додекаедърът се върти сумарно наляво, при което се получава сфероид, пораждащ дясновъртящ многослоен торсионен вихър.

9. Паневритмията е положителен торсионен генератор. Посредством живото съзнателно участие на играещите той влиза в резонанс с планетарната ДНК, която е с форма на кардиоид, и така, правейки връзка с фините светове, повишава съзнанието на човечеството и на планетата като цяло.

10. Сакралната геометрия, ТТП и науката за хаоса, заложени в Паневритмията, я правят уникален танц на колективна динамична медитация. В нея човекът участва като жива антена между Земята и Небето.

11. Мистерията на Паневритмията е ключ за велико Посвещение, което води до единение с фините светове, обитавани от Всемирното Бяло Братство.

12. Как изглежда Паневритмията от 4-то измерение нагоре, ни остава само да гадаем. Светлите същества от невидимия свят играят заедно с нас, сред феерия от всички възможни цветове и вълшебни звуци и в тази всемирна симфония несъмнено звучи химнът на Радостта и Любовта.

Учителят Беинса Дуно е казал, че след 100 години Паневритмията ще стане обект на сериозни научни изследвания. Това, което изложих дотук, е само едно мнение, върху което може да се разсъждава още и още. Може би импулсът да говоря за това дойде с текста на песента от четвъртото упражнение на лъчите: “Пътят нов е готов, от кръга тесен излезни.” С този призив ясно е казано, а също и с последното движение, което е “летене”, че е време да излезем от кръга на материята, в който сме зациклили, за да ускорим еволюцията си към фините светове. Паневритмията е един от ключовете към многоизмерната вселена. Тази връзка ни е необходима, защото се очаква около датата 20.12.2012 година цялата наша слънчева система да осъществи квантов преход в 4-то измерение, което е на Христовото съзнание. Знае се, че тогава свършва календарът на маите, а в космичен план това означава приключване на три цикъла:

- На Земята, която завършва своя цикъл около Слънцето от 26 хиляди години.

- На Слънчевата система, Сириус и Плеядите около галактическото ядро, който трае 225 милиона години

- На Галактиката около Великото Централно Слънце, който се измерва с милиарди години.

Говори се, че в момента на планетата са преродени всички пророци, учители и адепти, живели някога на Земята. Те са тук, в този толкова важен за нея момент, за да помагат в уникалния й преход. Ние, хората, сме актьорите в това космическо събитие, наблюдавано от цялата Вселена. Как ще завърши то, знае само Бог, а отговорът му зависи от нашата работата в краткото време, което ни остава. Затова да слеем в едно ума и сърцето си и да осъзнаем уникалната си връзка с Твореца. В сърцата ни Той е вложил цялата си мъдрост и любов. Да ги отключим за Бога в нас и да му позволим да се прояви още по-ярко в живота ни.

За щастие има хора, които вече са преминали бариерата между измеренията и живеят едновременно в три-, и в многоизмерната реалност. Техният брой е достигнал критичната маса от 144 000 души и мисля дори, че познавам една от тях. Това е украинката Зинаида Баранова, с която се запознах на Рила. Повече от 5 г. тя не приема вода и храна, чувства се отлично и е от тези, които показват пътя на нашата еволюция.

В заключение ще отбележа, че като лаик, положително имам пропуски и неточности, които тепърва ще излязат на бял свят. Човечеството едва сега навлиза в тази тема. Зная, че Паневритмията е на много нива. Направих опит да надникна в нея, като открехнах няколко завеси, но остават още много и те очакват да бъдат вдигнати. Темата е неизчерпаема и затова я оставям отворена, провокирайки онези, които могат да я продължат.



А кардиоидът? Освен че носи идеята за сърцето, като двигател на Живота, той е и символ на Любовта, който описва пътя на човешката еволюция. Неговото послание е, че Истината прави човека свободен, а Любовта го превръща в Богочовек живата антена между Земята и Небето в епохата на изгряващия Водолей.




И ти, Човеко, стана антена

между Земята и Небето,

и събра в себе си Огъня,

Въздуха, Водата и Земята,

и всички стихии, и всички вселени,

и всичко сътворено до днес,

и всичко, което ще бъде утре,

и стана мярката на всички неща,

и стана Рицарят на свободната воля,

и стана този, който твори съдбата си.

А сега чуй, Човеко, гласа на сърцето си!

Нали там е твоята душа

и гърдите ти станаха обител

на нейната Божествена искра?

Нали за теб тя побра

мъдростта на Всемира

и ти я поднесе в дар?

И само чрез нея ще познаеш себе си

и ще разбереш смисъла на Живота,

и ще усетиш Духа на Земята,

и само така ще успееш да чуеш

нейния зов за помощ!

И ти си този,

който можеш да я спасиш ДНЕС!

Затуй, тръгни

с пламтящия факел в гърдите си

и КАТО ФЕНИКС празнувай В Светлината!

Тя те извежда от дълбините на Мрака,

за да срещнеш самия себе си.

И тогава, в своето възкресение,

ще узнаеш, че ти си Богочовекът –

Творец на нови светове!

Полети!


И на добър час!
ИЗ „ОДА ЗА ИКАР”

А на въпроса как да намерим себе си, отговарям така: Време е съзнателната промяна да стане начин на живот. Тайната е, че ние – наследниците на Каин, ще стигнем до Авел по пътя на прошката. Затова да танцуваме своя живот и да се обичаме. В това велико време на преход към безусловната любов да отворим сърцата си за другия до нас, да се превърнем в бардове и да запеем със струните на Любовта:



... Обичам всички по земята,

че с тях дойдох на този свят

и те са мои, звездни братя –

ведно сърцата ни трептят...

Завършвам с думите на мъдреца Сент Екзюпери, които, надявам се, ще ни срещат отново и отново:

Не върви пред мен,

защото не зная дали мога да те следвам,

не върви след мен,

защото не съм сигурен, че мога да те водя,

но застани до мен и бъди мой приятел!”

Прегръщам те с обич, Приятелю, и до скоро.

Саша Тодорова

Литература:

1. “Паневритмия” - издателство Хелиопол, 2005.

2. Невяна Константинова, “Блян за богомилите по пътя към себе си”, 1996 (ІІ издание в „Блян за будността на сърцето”, 2007).

3. Друнвало Мелхиседек, “Древната тайна на цветето на живота”

4. Друнвало Мелхиседек, “Да живееш в сърцето”, 2006.

5. Е. и Л. Вселенски, “Вселенските матрици”, 2006.

6. В. и Т. Тихоплав, “Физика на вярата”, 2003.

7. В. и Т. Тихоплав, “Хармония на хаоса”, 2004.

8. А. Е. Акимов, лекции в София, ноември 2006.

9. Д-р Масару Емото, „Тайните послания на водата”, 2006.

10. Шамбала – ръководство, 2005.

11. Саша Тодорова, “Звукът на спиралата”, 2003, и “Ода за Икар”, 2006.



Торсионният вихър, който се получава от въртенето на додекаедъра

Щастливата Гея



Диамантеният Дух на рода Дуло

Новият космически ден

П

аневритмията е колективен танц, ритуал, посветен на изгряващото Слънце.Той е даден на човечеството от мировия учител Петър Дънов (Беинса Дуно) и означава космически висш ритъм. Със своя универсален организиращ принцип, танцът приобщава към светлината и фините светове. Погледнат е от ъгъла на сакралната геометрия и теорията за торсионните полета, заложени в нея.

Показани са основни фигури като Vesica Piscis, канонът на Леонардо да Винчи, пентаграмът, който символизира човека и додекаедърът, получен в кулминацията на танца. При графичния израз на движенията в пентаграма авторката получава фигура с форма на кардиоид, която се описва с възходяща и низходяща дясновъртяща спирала на Фибоначи. Според академик Вселенски, кардиоидът е най-мощната матрица във вселената. Такава фигура се образува, като се свържат всички сакрални точки на планетата. Получава се своеобразна планетарна ДНК, която ни свързва с многоизмерната вселена и така управлява еволюцията в съзнанието на човечеството и планетата.



Заключението е, че чрез сърцето ние правим връзка с планетарната ДНК. Това става и в края на танца Паневритмия, когато в енергоинформационен план се образува обемната фигура додекaедър. От неговото въртене се поражда дясновъртящ торсионен вихър – една от връзките ни с фините светове. А кардиоидът? Освен че носи идеята за сърцето, като двигател на Живота, той е и символ на Любовта, който описва пътя на човешката еволюция. Неговото послание е, че Истината прави човека свободен, а Любовта го превръща в Богочовек живата антена между Земята и Небето в епохата на изгряващия Водолей.






Каталог: other -> ftp -> books -> books ocult2 -> UChITELYa - PETAR DANOV - KOLEKTsIYa
books ocult2 -> Съкратено издание на „Забранената археология” майкъл а. Кремо ричард л. Томпсън
books ocult2 -> Страшният съд е започнал отдавна Ерих фон Деникен
books ocult2 -> Книга Благодарности
books ocult2 -> Книгата на д-р Светлозар Попов " Българското име в библейски времена"
books ocult2 -> Психология на човешкото всекидневие
books ocult2 -> Сто дзенски коана
UChITELYa - PETAR DANOV - KOLEKTsIYa -> Божественото Учение или философия на живота на Учителя Петър Дънов Доц. Д-р Илиян Стратев


Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница