Увод: Истината за виното в Кана не е човешка Невероятната способност да изкривяваме и изопачаваме истината, както ни изнася



Дата22.03.2017
Размер157.07 Kb.
In vino veritas

(Във виното е истината)


Увод: Истината за виното в Кана не е човешка

1.Невероятната способност да изкривяваме и

изопачаваме истината, както ни изнася

Една агенция за търговия с недвижими имоти публикувала следната реклама за продажба на една къща:

Сега имате единствената възможност тя да стане ваша! Тази къща с интересна архитектура, компактна в селски стил се намира в район с голям потенциал, в тиха и спокойна околност. Тя е уникална и добре поддържана и се състои от просторен хол, уютна трапезария, една спалня и модерна кухня. Изложението е светло и слънчево. Гледа към китен двор. Разполага и с някои оригинални пристройки. Удобен достъп до транспортни средства. Идеална придобивка за умели хора!”

Ето какво се криело зад примамливите думи на тази реклама:

Сега имате единствената възможност тя да стане ваша! = Трудно ни е да я продадем и се опитваме да се отървем от нея!

Тази къща с интересна архитектура, компактна в селски стил се намира в район с голям потенциал, в тиха и спокойна околност. = Тази грозна на външен вид, прекалено малка, сбутана селска къщурка се намира в края на едно бедно село, далеч от всякакви магазини и училища за децата.

Тя е уникална и добре поддържана и се състои от просторен хол, уютна трапезария, една спалня и модерна кухня. = Тя е най-обикновена и зле поддържана къща и се състои от малък хол тясна трапезария, спалня без обзавеждане и наскоро боядисана кухня.

Изложението е светло и слънчево. = Обърната е на запад.

Гледа към китен двор. = Изобщо няма двор.

Разполага и с някои оригинални пристройки. = Тоалетната и банята са извън къщата.

Идеална придобивка за умели хора! = Обновлението й ще струва цяло състояние.

Това е чудесен пример за невероятната ни способност да изопачаваме или изкривяваме истината, за да постигнем целите, които преследваме. Съвременните политици са големи специалисти в това изкривяване на истината, за да може да послужи за постигане на техните лични интереси. „Гласувайте за нас, и ще видите колко бързо ще се променят нещата!” – обещават те. А след изборите вече почти забравят това, което са обещали.



2. In vino veritas – саркастична поговорка,

превърната в „свещена” истина и девиз

Има една поговорка, която заявява, че „една лъжа повтаряна достатъчно дълго време се превръща в „истина””. Ето ви пример за това. Знаете ли римската поговорка: In vino veritas? Какво означава според вас? Хората си мислят, че поговорката означава, че виното е истинската напитка, полезна и приятна, ободряваща – най-добрата напитка. Но значението на тази поговорка е, че благодарение на виното и опиянението, до което довежда човек винаги си казва истината. Езикът му се развързва и той си казва всичко дето му е на сърце. „Пияният всичко си казва.” Това е имал в предвид Плиний, когато е казал поговорката. Но вижте как е била извратена истината на тази поговорка. От сарказъм и присмех над вредата от пиянството тя се е превърнала в „свещена” истина и девиз за любителите на алкохола.

Защо се получава така?! Исус ни дава отговор: (Йоан3:19ІІ)

3.Продуктът и резултатът от чудото в Кана

През този час ние ще разгледаме въпросът за виното. Но не виното по принцип, не всяко вино, а виното, което Исус направи от вода на сватбата в Кана Галилейска. Ще видим какъв беше този продукт и резултатът от него. Много дискусии и спорове са водени за това вино. Желанието ми е да разгледаме отново този случай и да видим каква истина иска да ни предаде Бог чрез него. Тъй като Бог предава тази истина, това не е човешка истина, а една Божествена истина, която е насочена да промени живота ни. „И ще познаете истината и истината ще ви направи свободни.” (Йоан8:32)

Заглавието на темата: In vino veritas. (Във виното е истината.)

І.Виното на Исус е свръхестествен продукт

Истината за виното създадено от Исус е Божествена истина, защото това е един свръхестествен продукт. То е създадено по свръхестествен начин излизащ от границите на нашето разбиране. Естественият начин да се произведе вино е гроздето да се изцеди. Но Исус произведе вино от вода. Това нещо е необяснимо по човешки, свръхестествено.

О, колко свръхестествени неща около нас върши Бог, с които ние за съжаление сме привикнали и сме приели като естествени, нормални, полагащи ни се по право. (Пример: знаете ли от какво се състои въздухът, който дишаме? Кислород, въглероден двуокис и азот в оптимална пропорция, която ако е малко по-различна едва ли бихме съществували. Водата – в твърдо състояние е с по-малка плътност от течно състояние. Защо точно водата, а не друга течност? Нямаше да има живи същества в реките или езерата.) Следствието от това е, че забравяме да се възхищаваме от Божието всемогъщество и забравяме да Му благодарим за свръхестествената му любов и промисъл за живота ни.

1.Създадено е незабележимо

Нещо повече, прави силно впечатление начина, по който Исус извърши чудото. Забелязвате ли как?! Забелязвате ли нещо?! Не?! Виното е създадено незабележимо. Да, често пъти Бог действа незабележимо. Вярвам в това. Бог действа често незабележимо в живота ни. Ние се чудим: „Боже къде си? Защо не действаш? Защо не се намесиш и не промениш това или онова?” Но Бог действа въпреки, че ние не винаги виждаме как и кога. (Пример: даваме книжка на някого и очакваме да повярва. Но нищо не става и ние може би дори се отказваме. А след години срещаме същия този човек, но вече като член на Христовото семейство и виждаме как Бог е подействал в живота му, незабележимо.)



а)Без афиширане

Бог действа в живота ни. Ето го урокът на Христос! Той не афишира Себе Си. Той е скромен въпреки, че е Велик. (Исая42:2) За разлика от нас, Исус е скромен и не рекламира излишно Себе Си. Нашето грешно естество обича да изтъква себе си. (Йоан7:3,4) Исусовите братя не бяха научили примерът на скромност, въпреки, че години бяха живели с Христос. А при нас как е? Ще научим ли ние този важен урок? Дано!



б)Без магически думи

Виното бе създадено незабележимо, без Исус да каже нито една дума. Без „магически” думи и фрази.

Веднъж разговарях с една жена, която сподели, че след смъртта на съпруга й, започнала да се отваря вратата на кухнята. Тя знаела, че това е опит на дявола да я уплаши и да й внуши, че духът на мъжа й броди из дома. За това тя извикала: „Кръвта, кръвта!” – и проблемът се разрешил. Дали дяволът се страхува от тези „заклинания”?! Едва ли „заклинанието” кръвта, кръвта има силата да го изгони.

Въпреки, че учениците на Христос също гонеха демони, заповядвайки им да излязат от хората, които бяха обладани, не вярвам това да се е случвало заради думите им. Това не бяха магически думи или заклинания, а думи на вяра в силата на Христос да освобождава и да върши чудеса. Съществува опасност, от която трябва да се пазим. Никога не бива да си мислим, че думите ни могат да бъдат магически и да вършат чудеса както при тази жена с повтаряне на думата кръвта. Чудеса върши само Бог и силата Му. Никога нашите думи. (Има християнски общества, които вярват, че в думите ни има същата творческа енергия, както Божието слово. Не бих използвал друга дума за това твърдение, освен богохулство.)



2.Създадено е от Божията творческа енергия

а)Същността на тази енергия

Виното в кана бе създадено от Божията сила, от Божията творческа енергия. Бог създава, защото обича, защото желае да зарадва и направи щастливи хората. Бог използва Своята сила и енергия за да твори и да гради, а не за да разрушава. Ние хората използваме енергията и силата си за да рушим и това е много тъжно и жалко. Дори ние хората в църквата използваме енергията, която Бог ни е дал за да рушим и да събаряме, а не за да помагаме на нашите братя и сестри и на Бог да изгражда църквата си. Такива бяха фарисеите по времето на Исус със своята отровна, разрушителна критика. (Марко3:1-6) Ако използваме си енергията както фарисеите, това наскърбява Исус, защото Той е Творец, а не разрушител.



б)Създадено както манната

Виното в Кана бе създадено от Божията творческа енергия, както манната, с която Бог храни Своя народ в пустинята 40 години. Виното беше свръхестествен продукт, както небесният хляб. Винаги съм се удивлявал на превъзходството на манната. То е било най-доброто, с което човек е можел да се храни. Не вярвате ли?! Вижте! (ИН14:6-11) Благодарения на тази небесна храна Халев имаше силата на 40 годишен човек, когато стана на 85. Как бих искал и аз да се храня с този небесен хляб, които поддържа организма в такова чудесно състояние!

Нима виното, което Исус направи в Кана е било с по-лошо качество?! Не е ли един и същ източникът на манната и на виното в Кана?! Творецът Исус Христос създаде небесната манна - най превъзходната здравословна и питателна храна. Сам Той направи в Кана най-здравословната, превъзходна и освежаваща напитка, която хората някога са вкусвали. Вярвам, че това е така, защото когато Бог създава нещо за човека, от ръцете Му излиза винаги най-доброто за живота и здравето му.

ІІ.Виното на Исус е несравнимо по качество

1.Съвършеното качество

а)По-добро и от най-доброто

Виното на Исус беше несравнимо с нищо по качество. Както Бог е съвършен, така и всяко дело на Неговите ръце е съвършено. „...делата Му са съвършени...” – възкликва Мойсей в своята песен за прослава на Бога. (Второзаконие32:4) Виното създадено от Исус в Кана също бе съвършеното питие – по качество и по вкус. То бе по-добро и от най-доброто създадено от човеците. Настойникът на угощението каза на младоженеца: (Йоан2:10). Най-доброто вино вече бе сервирано и оценката на настойника издига виното на Исус над най-доброто, което е било сервирано вече.



б)Неоцененото съвършенство

За съжаление, обаче тази оценка не отдава полагащото се място на съвършеното качество на това вино. Това съвършенство не бе оценено напълно. Настойникът не каза, че не е пил по-хубаво вино от това. Той просто заяви, че виното е по-добро от предишното.



-Настойникът бе повлиян от изпитото

Самите думи на настойникът обясняват, защо не е оценено като най-превъзходния продукт (Йоан2:10). Явно той беше вече повлиян от изпитото вино преди това и не можеше да оцени съвършенството. Когато човек пийне не може да преценява и често недооценява правилно нещата. Колко катастрофи са причинили смърт именно защото пийналият шофьор недооценява ситуацията. Синовете на Аарон – Надав и Авиуд загинаха именно, защото бяха пийнали и не различиха святото от обикновеното. (Левит10:1,2,8-11) Когато човек пийне, ни казва Господ, не може да различава и да учи, да свидетелства за Бога.



-Човешкото несъвършенство не може да оцени Божието съвършенство

Има още една причина настойникът да неоцени съвършенството на Христовото вино. Човешкото несъвършенство не може да оцени напълно Божието съвършенство. Приятелят на Йов Валдат сравнява чудесно Божието съвършенство с човешкото греховно несъвършенство. (Йов25:4-6) Как можем ние ограничените да схванем Божието безгранично съвършенство?!

Оцениха ли евреите най-превъзходната храна, вкусвана някога от смъртни човеци – небесната манна. Какво се случи, когато Бог хранеше еврейският народ с най-доброто, което можеше да им даде. (Числа21:5) Извратения човешки вкус не може да схване превъзходството на това, което Бог предлага. Както евреите и ние често сме тласкани от страстите си да се стремим към това, което не насища и не задоволява нуждите ни. Искаме както евреите да се върнем в стария си начин на живот в грях и робство на страстта и се гнусим от Божиите съвършени дарове за нашия живот. (Пример: кой според вас повече печели – производителят на плодове и зеленчуци или производителят на шоколадови изделия?!)

Доволни ли сте от най-доброто, което Бог дава в живота ни или търсите начини или вратички да се върнете към стария начин на живот и към стария вкус на страстите си?!



в)Методът и даровете на света

(Йоан14:27) Исус не дава така както светът дава. Когато Той ни дарява нещо винаги е най-доброто. И не само в началото, но отначалото до край – винаги дава най-доброто. А как дава светът?!

(Йоан2:10) „Както хората поднасят най-напред доброто вино, а след това – лошото така е и с даровете, които светът дава. Това, което той предлага може да зарадва окото и да завладее чувствата, но то не задоволява. [Алкохолното] вино се превръща в горчилка накрая, радостта в мрак. Започнатото с песни и веселие завършва с умора и отвращение. [Помислете си само за лекарствата, които се произвеждат и предлагат против махмурлук.] Но исусовите дарове са винаги свежи и нови. Празникът, който Той създава за душата никога не престава да удовлетворява и радва... Той дава благодат върху благодат. При Него няма липса. Ако пребъдвате в Него богатият дар, които получавате днес е гаранция за по-голям [по-ценен] дар утре... С всяко ново откровение на любовта Си, Той заявява на възприемчивото сърце: „Вярваш ли? Повече от това ще видиш.” (Йоан1:50) (ЖИ от ЕГВ 15/16)

2.Алкохолно или безалкохолно вино?!

И сега понеже говорим за качеството на виното, нека разсъждаваме върху това – алкохолно ли е било виното на Исус или безалкохолно. Ще представя доводите и на двете становища и вие ще прецените за себе си кои доводи са по-разумни.



а)Доводи за алкохолно вино

Да започнем с доводите за алкохолно вино:

1)Наименованието - Безалкохолното вино се нарича гроздов сок. Тук не е наречено гроздов сок, а вино. Следователно то е било алкохолно.

2)Алкохолна употреба – На сватби и празненства се пие алкохолно вино, а не безалкохолно. За това Исус е направил такова, каквото се пие на сватба.

3)Вино за възрастни – Възрастните хора пият алкохолно вино. Само децата пият безалкохолно. Исус е направил вино за възрастни хора.

4)Вкусът – Настойникът казва, че се е пило алкохолно вино преди това, а вкусът на Исусовото вино е бил същият като на предишния. Следователно то е било алкохолно вино.

5)Винопиец – Исус е пиел алкохолно вино, защото е наричан „лаком и винопиец”, а не гроздопиец. За това е направил такова вино, каквото е пиел.

Това са основно аргументите, които съм чувал и които могат да се използват в подкрепа на становището, че Исус е създал алкохолно вино. Има още няколко, които засягат по принцип употребата на алкохол в Библията, но тях ще разгледаме в следващата тема. Те не касаят пряко чудото в Кана, а само косвено подкрепят становището за алкохолно вино.



б)Доводи за безалкохолно вино

Ето и доводите за това, че Исус е създал безалкохолно вино. Първите 5 аргумента за безалкохолно вино са отговор на аргументите за алкохолно вино.

1)Библията не използва понятието гроздов сок, а еврейските или съответно гръцките думи за вино. Като не винаги те се използват за да представят алкохолно вино. Примерно: В (Исая65:8) се използва еврейската дума за вино за да се представи именно гроздов сок. (Съответно в Новия завет (1Тимотей5:23) ап.Павел съветва Тимотей да пие за стомашните си проблеми, не алкохолно вино, защото то е противопоказно за болен стомах и болен организъм, а безалкохолно вино. Днес има множество научни изследвания и доказани постижения при използването на гроздолечението в медицината. То се прилага при различни заболявания на дихателната, сърдечносъдовата, храносмилателната, отделителната системи, при болести на обмяна на веществата и то в тежки хронични случаи. Хората от първи век и ап.Павел е напълно възможно да са имали наблюдения и опит при прилагането на гроздето за укрепване на организма.)

2)Практиката на евреите е включвала употребата на различни видове вина – тръпчиви, сладки, алкохолни и безалкохолни. Това е и вероятната причина да имат три термина за вино. (На еврейски – тирош, айн и шекар (превеждано като силно или спиртно питие), а на гръцки – глюкос, ойнос и сикера). Да се твърди, че на сватби се е пиело само алкохолно вино е все едно да се твърди, че днес на сватби се пие само алкохол и никакво безалкохолно.

3)По същият начин е абсурдно твърдението, че възрастните пият алкохол, а само децата пият безалкохолно. Нито тогава, нито пък днес всички възрастни хора обичат и пият алкохол. И тогава и днес има много възрастни хора, които не пият алкохол. Освен това Исус не се грижи само за възрастните хора. Той обича и дава благословенията си и на възрастните и на децата. Когато правеше нещо, Той го правеше за всички, без да изключва децата. (Матей19:13,14; сравни 14:21) Вярвам, че виното създадено в Кана беше подходящо и за дечицата там. Исус не би ги изключил от това Свое благословение.

4)Защо вкусът на Исусовото вино е същият като на питото алкохолно вино преди това? Много вероятно е често пъти вкусът на виното, което се е пиело в древността да е бил сладък, а не тръпчив. (Неемия8:10) (Деяния2:13) Библейски текстове предполагат смесването на вино и мляко. (Песен на песните5:1) (Исая55:1) За тази комбинация, разбира се и от здравословна (медицински доказано е вредното смесване на алкохол с мляко) и от вкусова гледна точка подходящ е гроздовия сладък сок, а не тръпчивото алкохолно вино. Но ако някой иска нека опита вкуса на този коктейл-боза, който ще се получи от алкохолно вино и мляко.

Историческите факти също свидетелстват за това, че много често вкусът на предпочитаното вино в древността е бил сладък, а не тръпчив:

-Омир в „Одисей” споменава за превъзходството на сладкото вино;

-Хипократ и Аристотел 300-400 години преди Христа пишат за употребата на сладки вина, които само в редки случаи опиват;

-Йосиф Флавий живял І век след Христа пише за гроздовия сок изтискван от виночерпеца в чашата на фараона и го нарича вино. (Ние днес също го наричаме сладко вино.)

-Колумел, съвременник на апостолите, препоръчва да се пълнят бутилки с пресен гроздов сок и след като се херметизират да се поставят в студен кладенец – така се запазвали от ферментиране.

-Плиний, І век след Христа описва, че вината на Албания били сладки и гъсти.

Най-вероятно и на сватбата в Кана виното, което са пили преди това, макар и алкохолно е било сладко. За това настойникът не се учудва от вкуса на Исусовото неферментирало сладко вино. Именно защото евреите за разлика от съвременните хора са пиели вина със сладък вкус. Днес алкохолните и безалкохолните напитки със сладък вкус е прието да се пият предимно от жените и децата, но в древността не е било така. Безалкохолното вино, което Исус създаде е било сладко, както е било сладко и алкохолното вино пито на сватбата преди това.

5)Исус е наричан от фарисеите „лаком и винопиец” и въз основа на това някои заключават, че е пиел алкохолно вино. Вече споменах, че както и днес, на сватбите евреите са сервирали и са пиели безалкохолни напитки. Исус е имал възможност да избира. Не е бил принуден да пие само алкохол.

Сигурен съм, че никой не вярва, че Исус е бил лаком. Това е било фалшиво, скалъпено обвинение от враговете му. Лакомията е осъдена от Библията като грях. (Числа11:4,31-34) (Псалом78:18,30,31) Защо щом Исус не е бил лаком да вярваме, че е бил невъздържан любител на чашката?! Напротив, вярвам че се е въздържал от всичко, което е могло да замъгли дори за миг съзнанието Му. Ето примерът на Голгота, отказвайки да пие, за да облекчи болката. (Матей27:33,34)

Вече споменах, че употребата на алкохол притъпява възприятията и Бог я забрани категорично на хората, които трябва да различават между свято и скверно и които трябва да поучават народа. (Левит10:8-11) Нима целта на Христос не беше именно това, да устои на всяко изкушение и примка заради нас?! Как би могъл да устои ако съзнанието му не е било във всеки момент кристално ясно?! Нима целта на Христос не беше да учи народа на Божиите наредби?! На какво щеше да ги учи със замъглено съзнание?! Какъв пример щеше да им даде, пренебрегвайки заповедта на Бог към учителите и посветилите се напълно на Бога назиреи?! Нима делото на Исус не беше по важно от службата на свещеника в светилището?! Нима Исус не беше по-посветен на Бог и от най-големия назирей?! Аз си отговорих на тези въпроси. Направете го и вие за себе си!

Ето ви още четири аргумента, защо вярвам, че виното създадено от Исус е било безалкохолно.

6)(Марко2:22) Исус не поиска от слугите да напълнят изпразнените мехове с вода. Накара ги да напълнят делвите. Защо? Защото виното, което създаде беше ново, неферментирало. Ако бяха напълнили старите мехове, при ферментирането му от горещината те щяха да се спукат и да се похабят.

7)Освен това в меховете, които бяха държали виното до този момент имаше ферменти. Т.е. това са бактерии и микроорганизми, които дори при обилно измиване на меховете пак си остават по стените им. Няма начин как да бъдат отстранени напълно. Тези ферменти щяха бързо да предизвикат ферментация на безалкохолното, освежаващо и здравословно вино, което Исус беше създал и щяха да го развалят.

8)Още една причина: Исус поиска делвите, а не меховете, за да покаже, че Неговото питие е нещо коренно различно от питото преди това вино. Манната бе наричана небесен хляб (Йоан6:31,32) (Псалом78:24,25) и наистина имаше вид и вкус като хляб. (Числа11:7,8), но качеството й беше нещо коренно различно от обикновения хляб. Така беше и с качеството на виното създадено от Исус. То имаше небесен произход, не човешки. За това бъркаме, ако го сравняваме с алкохолното вино. В Библията съхранението на виното се свързва само с мехове, никога с делви. Може би това трябва да ни подскаже, че характерът и качеството на Христовото вино няма нищо общо с виното от (Притчи23:31-35) Сами преценете дали е така.



ІІІ.Значение и символика на виното на Исус

9)И последната причина, която искам да изтъкна в полза на безалкохолното вино, създадено от Исус е според мен най-важната. Не случайно е споменато от ап.Йоан, че делвите са предназначени за извършване на обичая на юдейското очистване. Юдеите се бяха превърнали в истински формалисти – служители на формата и стриктното й спазване. Бяха забравили, че всички ритуали и форми, които Бог беше установил в религиозният им живот имаха за цел да сочат на Христос и Неговата жертва. (Марко7:2-5) (Евреи9:8-10) Само Христовата жертва, може да очисти човека и неговия живот, никоя друга форма или ритуал. (1Йоан1:7) Тази истина искаше да внуши Исус чрез първото си знамение. Той показа истинският начин, чрез който щеше да очисти греховната нечистота и осквернение. Не чрез формално и церемониално измиване с вода, но чрез своята пролята за нас кръв, чрез Своята жертва. (1Петрово1:18,19)



1.Виното е символ на Христовата кръв

И сега искам да попитам: кое вино ще представи символично по-добре Христовата кръв – алкохолното или безалкохолното? Чрез кое вино Христос представи символично Своята кръв на Господната вечеря – алкохолно или безалкохолно? (Марко14:23-25).

По време на еврейският празник Пасха Бог заповяда на евреите да изхвърлят всеки квас от домовете си. (Изход12:15,19) Причината за това беше, че квасът, ферментите са символ на греха. (1Коринтяни5:6-8) (Дори днес евреите не използват никога ферментирало вино в службата в синагогата. А на Пасхата те не го използват дори в домовете си.)

Само безквасен хляб и безалкохолно вино могат да представят символично чистотата на Христос от всеки грях и Неговото съвършенство. Това е значението и символът на виното в Кана.

Каквото и да вършеше Исус – обикновени неща или чудеса – никога не ги правеше случайно. Винаги влагаше в това, което правеше някакъв смисъл и духовно значение. Така е и тук на сватбата в Кана. Исус сътвори безалкохолно вино като символ на Своята кръв и жертва, която ни очиства от греха и нечистотата ни.

Дарът на Христос на сватбеното тържество бе и един символ. Водата представляваше кръщението... Виното – проливане на кръвта Му за греховете на света. Водата за напълване на делвите бе донесена от човешки ръце [както кръщението се извършва, чрез ръцете на Божиите служители – пасторите], но само Христовото слово можеше да я изпълни с животворно съдържание.” (ЖИ от ЕГВ15/17)



2.”...кръвта на... Исус ни очиства от всеки грях.”

Вярвам, че това е истината, която искаше да ни представи Исус със своето първо знамение. In vino veritas – във виното на Исус в Кана е истината за това, което ни казва синтезирано ап.Йоан в своето послание (1Йоан1:7-9).



Заключение: Апел: приемайте тази истина всеки ден!

Желаете ли да бъдете очистени от всеки грях? Ходете в светлината на тази истина. Приемайте всеки ден истината на Христос от Библията. Живейте според принципите и изискванията на Библията. Имайте общение с братята и сестрите от църквата. Не правете компромиси с истината, защото така може само да угасите светлината й в живота си. Пийте с големи глътки от нея, защото тя е „истинското питие” (Йоан6:55). Размишлявайте задълбочено върху нея. Живейте според нея. Вярвайте, че Бог действа в живота ви чрез нея и Той наистина ще действа и ще ни променя.



Понякога сме твърде черногледи или максималисти в очакванията си за бързи резултати в живота ни. Но Бог се интересува, както от резултата от очистването така и от процеса. А освещението е процес, който Бог е обещал да завърши в нас. (Филипяни1:6) Амин!
Увод: Истината за виното в Кана не е човешка

1.Невероятната способност да изкривяваме и изопачаваме истината, както ни изнася

2. In vino veritas – саркастична поговорка, превърната в „свещена” истина и девиз

3.Продуктът и резултатът от чудото в Кана

І.Виното на Исус е свръхестествен продукт

1.Създадено е незабележимо

а)Без афиширане

б)Без магически думи

2.Създадено е от Божията творческа енергия

а)Същността на тази енергия

б)Създадено както манната

ІІ.Виното на Исус е несравнимо по качество

1.Съвършеното качество

а)По-добро и от най-доброто

б)Неоцененото съвършенство

-Настойникът бе повлиян от изпитото

-Човешкото несъвършенство не може да оцени Божието съвършенство

в)Методът и даровете на света

2.Алкохолно или безалкохолно вино?!

а)Доводи за алкохолно вино

б)Доводи за безалкохолно вино

ІІІ.Значение и символика на виното на Исус

1.Виното е символ на Христовата кръв

2.”...кръвта на... Исус ни очиства от всеки грях.”

Заключение: Апел: приемайте тази истина всеки ден!


База данных защищена авторским правом ©obuch.info 2016
отнасят до администрацията

    Начална страница