Без баща, без майка, без родословие, нямащ нито начало на дни, нито край на живот



Дата22.08.2017
Размер24.54 Kb.
#28531
Мелхиседек: Човек или Божество?
Въпрос: Кой е Мелхиседек? Той е описан като “без баща, без майка, без родословие, нямащ нито начало на дни, нито край на живот” (Евр. 7:3). Прави ли го това небесно същество?

Вашият въпрос е получавал редица отговори в историята на библейскто тълкуване. Старият Завет споменава Мелхиседек само в два пасажа (Бит. 14:18-20; Пс. 110:4), и това дава възможност за много предположения за неговата личност и роля. Измежду свитъците намерени в Кумран има един отнасящ се за Мелхиседек (от първи век преди Христа до първи век след Христа) в който той е описан Като небесна личност, войн който в последната битка разбива дявола.

Измежду Християните е имало също някой теории отнасящи се до Мелхиседек. Всъщност имало две ранни Християнски секти наричани “Мелхиседековци” които вярвали че Христос е бил по–ниско поставен от Мелхиседек, считайки го за свещеник на ангелите и другите небесни същества. В Еврейските писания той бил отъждествен със Сим един от синовете на Ной. Хипотези от това естество отсъстват от книгата на Евреите.

1. Службата на Мелхиседек в Евреи 7 гл.: Целта на апостола е да покаже че свещеническия сан на Христос е по-висш от този на Аарон. Свещеническият сан на Мелхиседек се превърнал във важен аргумент, защото Христос не е бил от рода на Левий и поради тази причина Той не би могъл да служи като свещеник съгласно закона. Библията вече е посочвала, че свещеничеството не се основава на родословен летопис. Пс. 110:4 предсказва че Аароновия свещенически сан трябва да бъде заменен от вечно свещенство на Мелхиседек във лицето на Месия.

2. Мелхиседек като историческа личност: Апостолът ясно вижда в Мелхиседек един човек, който е живял по времето на Авраам. В Евр. 7:1 той е описан като цар на Салим, древното име на град Ерусалим (Пс. 76:2), а той също е бил и свещенник. Той посрещнал Авраам след победоносната битка, благословил го и Авраам му дал десятък (Евр. 7:2). По приетия десятък, апостолът изхожда от аргумента, че свещенническия сан на Мелхиседек е по-висш от Аароновия, защото Мелхиседек благословил Авраам (the "blesser" being greater than the "blessee").

3. Небесно същество? Изразът “без баща, без майка” също е използвана за да опише сираците, незаконородените деца или хора чийто произход не се знаел. Така че изразът сам по себе си не доказва че Мелхиседек е с божествен произход.

Второ, най-вероятно е че добавяйки забележката “без родословие” апостола изяснява какво означава “без баща, без майка”, a именно, че нямаме официален писмен документ с родословието на Мелхиседек. Извода е резултат от това че липсват данни и това заключение усложнява въпроса: Мелхиседек “няма нито начало на дни, нито край на живот.” Не изглежда да е бил обикновено човешко същество.



Трето дилемата би могла да бъде разрешена обръщайки внимание на последната част от Евр. 7:3 “като Божии Син той остава свещеник завинаги”. Един по-буквален превод би могъл да бъде “но направен като/подобен на Божии Син, той остава свещеник за всички времена/вечно.” Тази мисъл е добавена да подсили твърдението “няма нито начало на дни, нито край на живот.” Той не е вечен в същността си, но в описанието Мелхиседек е направен да изглежда на Божия Син, единственият който наистина остава свещеник завинаги. Мелхиседек е подобен на Христос в смисъла, че Библията не осигурява някакви данни за неговото раждане, родословие или смърт. Това отсъствие на информация в библейските писания е използвано от апостола да оприличи Мелхиседек на Христос, който е наистина вечен.

Следователно, свещеникът и царят на Салим става символ на истинския свещеник, Божият Син, Който е Създателят и Вечен свещеник, който не е определен от родословни летописи. Апостола тълкува свещенството на Мелхиседек от гледна точка на обявеното вечно свещенство на Месия в Пс.110:4 и заради факта че Месианското пророчество се изпълнило в Христос. Мелхиседек бил предвременна историческа личност, едно отражение на истинския небесен първосвещеник, Божият Син.
Каталог: old -> materials
materials -> Библейската позиция на църквата Увод: Позицията на църквата е против употребата на алкохол. Една оспорвана позиция на църквата
materials -> Увод: Истината за виното в Кана не е човешка Невероятната способност да изкривяваме и изопачаваме истината, както ни изнася
materials -> Кои библейски доказателства подкрепят учението, че Михаил е още едно от имената на исус?
materials -> Естеството на Христос
materials -> Пророчеството като минало и бъдеще?
materials -> Гневът на бог
materials -> Невъзможно ли е да бъдеш изгубен?
materials -> Абв-то на теологията на д-р Дезмънд Форд от W. H. Johns
materials -> Наследството на Е. Г. Вайт – необичайни изявления: Сношаване на хора и животни
materials -> Алилуя, Алилуя


Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница