Но как е възможно Пророкът /с/ да използват този разделящ термин?
Беше ли Пророк Ибрахим сектант? А Пророк Ной и Пророк Мойсеи? Ако Шиа беше разделящ или сектантски термин, нито Господ ще ше да го използва за своите най-висши Пророци , нито Пророк Мохамед/с/ ще ше да ги хвали.
Трябва да се наблегне, че Пророкът/с/ никога не е желал да дели Мюсюлманите на групи. Той е заповядал на всички хора да следват Имам Али (a) като негов представител, по време на неговия живот, и като негов наследник и Халиф след него. За съжаление, тези които обърнаха внимание на желанията на Пророка, бяха малко. Те бяха познати под името "Шиа на Али". Те бяха обект на всички видове дискриминации и преследване и страдаха от деня, в който Благоволението за човечеството, Пророк Мохамед, почина. Ако всички Мюсюлмани се бяха подчинили на желанията на Пророка, тогава нямаше да съществуват никакви групи или училища в Исляма. Според преданието Пророкът/с/ е казал:
"Скоро след мен раздор и омраза ще се породи между вас, когато това време настъпи, идете и намерете Али, защото той може да различава Истината от Лъжата"
-
Али Мутаки АлХинди, Канз Ал-Амал, (Мултан) т. 2 стр. 612, номер 32964
Като имаме в предвид стиховете от Корана цитирани по-рано, някои ученици от Сунна, разказаха от Имам Джафар Ал-Садик (a), шестият Имам от семейството на Пророка(Ахл Ал-Бейт), че:
"Ние сме въжето на Господ, за които Господ е казал: Дръжте се, всички вие заедно крепко за въжето на Господ и не се делете.
-
Ал-Талаби, Тафсир ал-Кабир, в коментар на стих 3:103
-
Ибн Хажар Ал-Хайатами, Ал-Сауаик Ал-Муфрика , (Кайро) Гл. 11, раздел 1, стр. 233
По този начин, ако Господ порицава сектанството Той порицава тези, които се отделят от неговото въже, а не тези, които здраво се държат за него!
Заключение:
Показахме, че терминът Шиа е бил използван в Корана за последователите на най-великите служители на Господ, и според преданието, от Пророкът, за последователите на Имам Али (a). Един човек, който следва подобен божествено избран Водач остава недокоснат от религиозните диспути и е сграбчил Здравото Въже на Господ и на него са дадени добрите новини от Рая.
За да откриете повече за достоверния Ислям, посетете:
http://al-islam.org/faq/
|
Дръжте се всички вие крепко за въжето на Господ и не се делете.
(Коран 3:103)
Защо Шиа?
Терминът Шиа е прилагателно име, използвано от Мюсюлманите, които следват Имамите от семейството на Пророка (Ахл Ал-Бейт). Те го използват не поради сектантски причини или за да причинят разделение между Мюсюлманите.Те го използват, защото Коранът го използва, Пророк Мохамед го използва, и ранните Мюсюлмани го използват – преди думи като Сунна или Салафи да съществуват.
|
Шиа в Корана
Думата"Шиа" означава "последователи, членове на партия". Господ споменава в Корана, че някои от неговите най-праведни служители са били Шиа
И от неговите Шиа, без съмнение беше и Ибрахим
(Коран 37:83)
И влезе веднъж Мойсей в града,когато бяха в нехайство жителите му. И видя той да се бият двама души, единият беше Шиа, а другият от неговите врагове. Този, който беше Шиа го помоли за помощ срещу,този който беше негов враг
(Коран 28:15)
По този начин, Шиа е официалната дума, използвана от Господ за неговите най-висши Пророци, както и за тяхните последователи.
Ако един човек е Шиа (последовател) от най-праведните служители, тогава няма нищо грешно да бъдеш Шиа. От друга страна, ако един стане Шиа и е тиран или върши грях, той ще се срещне със съдбата на своя лидер. Коранът отбелязва, че в Съдния Ден хората ще идват на групи, и всяка група ще има своя лидер (Имам) пред нея. Господ казва:
А в деня, когато призовем Ние всеки един народ с неговите Имами
(Коран 17:71)
В Деня на Страшния Съдt, съдбата на “последователите” от всяка група, зависи от съдбата на техния Имам (приемайки, че те наистина са следвали този Имам). Господ споменава в Корана,че съществуват 2 вида Имами:
И направихме ги тях водачи, които призовават към огъня. И няма да получат те помощ никаква през деня на Страшния Съд. И дадахме им проклятие да ги сподиря тях на този свят. А в деня на Страшния Съд ще бъдат те позорно отхвърлени.
(Коран 28:41-42)
Коранът също напомня че има Имами, които са посочени от Господ за Водачи на човечеството:
А затова, че бяха те търпеливи и твърдо повярвали бяха в Нашите Слова-аети, назначихме ние измежди тях водачи, които според повелята Наша да га поведат по Правия път
(Коран 32:24)
Със сигурност, истинските последователи (Шиа) на тези Имами ще бъдат наистина спечелилите хора в Деня на Страшния Съд.
Шиа в разказите / Хадизт/
В историята на Исляма, "Шиа" беше специално използвана дума за последователите на Имам Али(a). Тази фраза не е измислена по-късно! Първият индивид, който използва този термин беше лично Пророкът. Когато следните стихове от Корана бяха показани:
Наистина тези които повярваха и вършат добри дела, те са най-добрите измежду създанията.
(Коран 98:7)
Пророкът каза на Али: "Това е за теб и за твоите Шаити."
После той каза: "Кълна се в този, който контролира живота ми, че този човек (Али) и неговите Шаити ще осигурят освобождаването в Деня на Страшния Съд”.
-
Джалал Ал-Дин Ал-Суайути, Тафсир Ал Дур Ал-Мантур, (Кайро) том. 6, стр. 379
-
Ибн Джарир Ал-Табари, Тафсир Иами Ал- Байан, (Кайро) том. 33, стр. 146
-
Ибн Асакир, Тарик Димашк, том. 42, стр. 333, стр. 371
-
Ибн Хажар Ал-Хайатами, Ал-Сауаик Ал-Мухриках, (Кайро) Гл. 11, раздел 1, стр 246-247
Пророкът (с) каза: "О Али! (В Съдния Ден) ти и твоите Шаити ще отидете при Господ доволен и доволни, и ще отидат при Него вашите врагове ядосани и твърдоглави.
-
Ибн Ал-Атир, Ал-Нихайа фи гхариб ал-хадизт, (Бейрут, 1399), том. 4 стр. 106
-
Ал-Табарани, Муажам Ал- Кабир, том 1 стр 319
-
Ал-Хайатами, Мажма Ал- Зауаид, том. 9, номер 14168
Пророкът (с) каза : "Радостна новина О Али! Със сигурност ти и твоите Шаити ще сте в Рая."
-
Ахмед Ибн Ханбал, Фатха ил Ал-Сахаба, (Бейрут) том. 2, стр. 655
-
Абу Нуайм Ал-Исбахани, Хилуаятул Ауллия, том. 4, стр. 329
-
Ал-Катиб Ал-Багхдади , Тарик Багдад, (Бейрут) том. 12, стр. 289
-
Ал-Табарани, Муажам Ал- Кабир, том. 1, стр. 319
-
Ал-Хайатами, Мажма Ал- Зауаид, том. 10, стр 21-22
-
Ибн Асакир, Тарик Димашк , том. 42, стр. 331-332
-
Ибн Хажар Ал-Хайатами, Ал-Сауаик Ал-Мухриках , (Кайро) Гл. 11, раздел 1, стр. 247
|
Сподели с приятели: |