20 ЛЕКЦИИ
държани в Берлин
между 23. 5. 1904 и 2. 1. 1906 г.
превод от английски: ВЕРА ГЮЛГЕЛИЕВА
НЕРЕДАКТИРАН ПРЕВОД
изготвил: ПЕТЪР ИВАНОВ РАЙЧЕВ – препис от копие
С Ъ Д Ъ Р Ж А Н И Е
СТР.
1. ЕДИНАДЕСЕТА ЛЕКЦИЯ, Берлин, 15 май 1905 г.
/първа лекция/…..............................................................................5
Относно загубения храм и как да бъде възобновен. /във връзка с леген- дата за истинския кръст или златната легенда/. Теософията и практическия живот /пример: изграждане на тунел/. Знание за законите на човешкото сътрудничество като предварително условие за изграждането на човешкото общество. Замяната на древната жреческо-държавна култура със световно мъдрата култура на 4-та Подраса. Троянската война. Основаването на Рим. Първите седем царе на Рим като представители на седем те степени на 4-тата културна епоха. Тяхната връзка със седморния човек. Легендата за Храма и нейната връзка със Загубения Храм, който има нужда да бъде възстановен.
2. ДВАНАДЕСЕТА ЛЕКЦИЯ, Берлин, 22 май 1905 г.
/втора лекция/…..............................................................................16
Относно загубения храм и как да бъде възстановен. Соломоновият Храм като символ, че човекът е живелище на Божествения Ноевият Ковчег, Соломоновият Храм и мерките на човешкото тяло. Вътрешността на Соломоновия Храм. Понятието за Соломоновия Храм. Рицарите Темплиери и техните учения. Двата потока при началото на човешката раса: децата на този свят /Синовете на Каин/ и децата на Бога /синовете на Авел-Сет/. Целта на Розенкройцерите като продължители на Ордена на Рицарите Темплиери, не е била по-различна от тази на теософията; съграждането на великия Храм на Човечеството.
3. ТРИНАДЕСЕТА ЛЕКЦИЯ, Берлин, 29 май 1905 г.
/трета лекция/..................................................................................24
Относно загубения храм и как да бъде възстановен. Легенда за Истин- ския Кръст и историческото световно значение на Соломоновия Храм. Контрастът на двете течения вътре в човечеството: Синовете Божии /потомци на Авел-Сет/ и Синовете Човешки /потомци на Каин/. Обединява- нето на двата потока в Христос Исус. Изграждането на трите степени
на Световния Храм /съответствуващо на физическото тяло, етерното тяло и астралното тяло на човека/ през цялото време на Стария Завет от Синовете на Каин, слугите на света. Работата, извършена в служба на Божествения Световен Ред от Синовете на Бога, служители на Ковчега на Завета. Соломоновият Храм, един външен израз на онова, което Ков- чегът на Завета би трябвало да стане. Човешката земна еволюция във връзка със символа на Кръста. Различаването от Апостол Павел между закона и благодатта. Връзката на закона и греха в Стария Завет и на закона и любовта в Новия Завет.
4. ЧЕТИРИНАДЕСЕТА ЛЕКЦИЯ, Берлин, 5 юни 1905 г.
/четвърта лекция/……………………...........................................37
Относно загубения храм и как да бъде възстановен. Загубената Дума, която трябва да бъде преоткрита - една алегория, свързана с празника Света Троица. Света Троица, празникът на свободата на човечеството. Свобода на избор между добро и зло. Грехопадението на човека. Ево- люцията на света през еоните: Кръгове, Кълба и Раси или Епохи. Сед- мината Царе на Соломоновата Династия през 7-те епохи на Астралната Сфера. Изграждането на макрокосмоса чрез Духа, Син и Отец; вътрешната работа на човека от Духа, чрез Сина към Отца. Следатлантската култура по времето на Христовото Събитие в неговата връзка с прин- ципите: Отец, Син и Дух. Събуждането на вътрешната дума, реконструкцията на етерното тяло като тайна на празника Света Троица.
ІІІ.
5. ПЕТНАДЕСЕТА ЛЕКЦИЯ, Берлин, 21 октомври 1905 г.
/Бележки/….....................................................................................48
Атоми и Логоса в светлината на окултизма. Задачата за бъдещето на теософското световно течение. Планът за ръководене на човечеството от Учителите на Бялата Ложа. Логосът, земната еволюция и атомите.
6. ШЕСТНАДЕСЕТА ЛЕКЦИЯ, Берлин, 22 октомври 1905 г.......56
Отношението на окултизма към теософското движение. Същината на окултните общества е тяхната йерархическа структура; Същината на Теософското Общество е неговата демократична основа. Връзката на тези две ложи във факта, че Теософското Общество е с цел да бъде цен-
тър за изразяване на окултни мисли. Задачата на истинския окултизъм е вътрешно обучение; вътре в теософското движение целта е да се популяризира окултното знание. Задачата на Теософското Общество е да се грижи за окултните учения и окултния живот посредством разбиране. Остър контраст между окултното течение и организацията вътре в Тео- софското Общество.
7. СЕДЕМНАДЕСЕТА ЛЕКЦИЯ, Берлин, 23 октомври 1905 г.....68
Свободното-масонство и човешката еволюция І. /само за мъже/ /Съдържание - виж лекция 18 по-долу/
8. ОСЕМНАДЕСЕТА ЛЕКЦИЯ, Берлин, 23 октомври 1905 г. .....78
Свободното-масонство и човешката еволюция ІІ. /само за жени/. Фи- зическото отделяне на двуполовите в мъжки и женски през Лемурийско време. Един вид преповторение от това на духовно равни ще през След- атлантски времена: разделяне на знанието в мъдрост, клоняща към мъжкото и мъдрост, показваща сходство с женското. Каин и Авел като представители на това древно мистерийно учение и на Легендата за Храма на Свободното-Масонство като символичен израз на това. Тълкуването на Свободното-Масонство на бъдещите възпроизводителни сили, съсредоточени в Думата. Едностранни усилия в Свободното-Масонство и йезуи- тизма. Победата на древната мъдрост чрез новата мъдрост на теософия- та, която има своя произход в по-възвишената асексуалност.
9. ДЕВЕТНАДЕСЕТА ЛЕКЦИЯ, Берлин, 23 октомври 1905 г.
/вечерна лекция/……......................................................................90
Отношението между окултното знание и ежедневния живот. Включ- ването на окултната информация в живота на нашата непосредствено заобикаляща ни среда. Астралното тяло на човека. Важността на възкли- цанието. "Междинна" астрална субстанция. Преобразуване на астралната субстанция чрез чувства, понятия и решения на волята. Астрални мисловни форми. Индивидуални астрални тела и астралната субстанция на цели народи. Славянските и американските народи, започващи да се вдъхновяват от мисълта за тяхната националност. Духовността на националното вдъхновение на Изток /славяните/, психическо вдъхновение на Запад /американците/. Техните сходства - на Изток с монголския еле- мент, на Запад с негърския елемент.
Сподели с приятели: |