Представяне на филмите от проекта „У дома в Европа” в програмата на The Big m йоана Алекс-Екер Германия



Дата14.01.2017
Размер47.83 Kb.
Представяне на филмите от проекта „У дома в Европа”

в програмата на The Big M

Йоана Алекс-Екер - Германия

Неозаглавено, 4:05', 2005
Направих този филм след тригодишния си престой в Берлин. Песента, която пея съм я свирила често на цигулка като дете, по молба на баща ми. По това време тя не беше национален химн. В мрака изплуват и изчезват имената на международни артисти. Разказва се за разликата между света, от който идвам и реалността, в която живея сега.
Елени Багаки - Гърция/Великобритания

Казвам се Елени, 2:41', 2006
В тази творба авторката повтаря словосъчетанието “Казвам се Елени” всеки път по различен начин, изследвайки границите му и така поставя персоналната и културната си идентичност под въпрос. От както вътрешната емиграция в ЕС е станала нормално явление. Живеейки в нова страна ти все още носиш името си от родината и по време на социалните ти взаимодействия, името ти се произнася различно всеки път.
Арнис Балкус - Латвия

Латвия на Арнис Балкус 1989-1991, 1:04', 2006
Използвайки семейни снимки от ранно детство артистът създава кратка фото история, която дава алтернативен поглед върху най-значимите години от историята на Латвия от падането на СССР до независимостта на Латвия. Тези години (1989-1991) са оставили спомени и формирали идентичността на цялото поколение на артиста.
Кристиан Бермудес - Коста Рика/Норвегия

Screensaver, 2:15', 2006
Филмът заличава ексцентричната природа на скрийнсейвъра, за да представи поглед върху имиграцията отвътре. Бермудес разпознава родината си на снимките и говори като имигрант в Норвегия, който се намесва в игривостта на тропическите картини.
Кристине Брайде - Латвия

Твоят глас в Европа, 3:00', 2005
“Да оближеш или да захапеш – друг начин няма”, казал веднъж великият руски артист Олег Кулик, когато го попитали за творбата му “Америка ме хапе и аз я хапя”, където представя куче, стоящо в клетка. През 2003г. Латвия гласува за влизане в ЕС и в Кароста, бивша съветска военна база, започва да се появява нов феномен в туризма и трафика. “Твоят глас в Европа” е кратък филм от серията “Евронаблюдение”, която е започната от Кристине Брайде и група деца от Кароста, които искали да документират този нов феномен. “Евронаблюдателите” от Кароста перифразират Кулик като “близане, близане и малко хапане”...
Кристине Брайде - Латвия

Разглеждане на забележителности, 9:54', 2006
Латвийското Лиепажа, руското Лиибава или немското Либау – днес пристанищен град на западния бряг на Латвия с учудваща и удивителна история както сред хората, така и сред сградите. Това кратко разглеждане на архитектурни забележителности показва концепцията за “Евронаблюдение” през очите на трима леко поизморени френски артисти и един много надъхан местен гид, давайки най-доброто от себе си в комуникацията и търсейки своя път в общото бъдеше.
Пийт Хиндъл - Великобритания

Член 39, 1:41', 2007
Член 39 от Договора от Маастрихт, представен в стила на Междузвездни войни. Има ли нещо по-футуристично от правото да пътуваш и работиш в друга държава? Това е модерна свобода, която ние намираме за даденост, но да имаш това право е било немислимо за хора като Хугенотите, Квакерите и други, които са страдали от религиозни гонения.
Боримир Илков - България

Обувки, 3:45', 2004
“Обувки” е заснет е монтиран по време на Филмовият фестивал “Du Grain a de Moudre” през 2004г. в рамките на кино семинар, събиращ хора от много Европейски страни. Така, видеото представя различни личности като показва детайли за всеки един от нас, като накрая става ясно, че сме еднакви и принадлежим към нашия дом - Европа.
Рик Нийбе - Италия/Германия

Империя, 1:00', 2005
Световен пейзаж и множество хора. Кадри от уеб камери в "Европа Център" (Берлин), излъчвани в Италия. Гласовете и звуците от полевите записи са издадени под "Creative Commons" лиценз. “Империя” е опит да се покаже технологичното, дисциплинарно взиране, както и нехуманността на градския пейзаж, съпоставени с множеството живи гласове и желания. В тази перспектива, Берлинския "Европа Център" е нещо като парадигматично пространство на новия световен модел пресечен от конфликти и противопоставяния.
Инаки Лопес Ордонес - Испания / Холандия

Zaandammerplain, 3:30', 2004
Музикален документален филм за площад в квартала Zaandammerplain в Амстердам. Съсед разказва истории за това място, като през това време другите герои изграждат музикална основа от движенията си. Реализация: Furallefalle, Техническа поддръжка: Brian Mackenna.
Сара Раджей - Холандия

Харизматични съдби и изчезващи дати, 3:30', 2006
Има моменти на "Deja Vu" в живота ни, моменти на интензивни завръщания. Тук героите на филма са в текущо "Deja Vu". Децата са чисти и безсмъртни като идеите и концепциите. Те остават и припомнят, преминават границата между реалното и нереалното, но не водени от нужда... За старите напротив, спомените за техния стар дом остават да ги топлят, докато се преместват към новия. Все още спомените са спомени, нямат стабилността да поддържат.
Линда Сейвхолт - Норвегия

Линда и Джордани, 2:40', 2006
Линда и Джордани не говорят един и същ език, но са зависими един от друг поради много различни причини. В обикновена сцена от двама души и камера, този филм задава въпроси за различните позиции на хората в Европа днес. Джордани разказва своята история. Благодарности на Джордани и Галя Дюлгерова.
Корина Шнит - Германия

Здравейте, господин Шнит!, 5:00', 1995
Наблюдение в квартира в Германия. Филмът на Шнит е между документалистиката и фантастиката. Авторката изстисква истории от ежедневни ситуации, като умишлено оставя зрителя несигурен за тяхната връзка с реалността. В един от първите й филми, “Здравейте господин Шнит”, виждаме авторката да разчиства апартамента си и да бяга надолу по стълбището. Нейните действия са придружени от немощния глас на портиера, който постоянно оставя съобщения на телефонния й секретар. Пасаж от текст на Ноеми Смолик, 2004.
Борислав Стоянов - България

Виолета 25, 2:36', 2006
Филмът представя катаклизмите в българското общество през последните години. Като опозиция на публичната история, филмът показва личната история на млада жена, която постига целите си въпреки социалната среда.
Майк Стъбс - Великобритания

Културен квартал, 10:00', 2002
Прекрасен летен ден. От прозореца на спалнята наблюдаваме група от семейства, които си почиват. Дали улицата, на която децата им играят е публично или частно пространство? Притесняват ли се от това, че могат да бъдат снимани? "Културен квартал" представя връзките между наблюдаването на града и неговите граждани, докато задава етически въпроси за надзора, наблюдението и поведението на хората. В контекста на настоящият феномен на градски маркетинг и "регенерация", филмът разкрива различията между мечтите на "строителите" на обществото и възприятията на гражданите за това какво трябва да бъде културното пространство и как се ползва то. Продуцент: Forma
Теодор Тагхолм - Великобритания

Постоянството на гледката, 4:26', 2006
“Постоянството на гледката” открива средата, в която живеем, преходността на пространствата, които ни заобикалят и непреходните значения на архитектурата, която ни говори за обща европейска история, от класическата епоха то следвоенната реконструкция.


Поделитесь с Вашими друзьями:


База данных защищена авторским правом ©obuch.info 2019
отнасят до администрацията

    Начална страница