Васка Емануилова Поражението на Франция и френското изкуство, в-к Заря 18 август 1940 г



Дата20.12.2022
Размер23.35 Kb.
#115997
ПарижБиблиография
Свързани:
Hans Sedlmayr\'s art history, jaspers-einfuehrung in die philosophie, LAAG konspekt

Кьосев, А. Бележки за само-колонизиращите се култури. Available at: http://www.online.bg/kultura/my_html/biblioteka/bgvntgrd/b_ak.htm[Accessed 26 January 2021]
Зарев 2015: Зарев, Т., Париж – мит и реалност // Литературен вестник, 2015, №22, с. 3.
Зимел 2014: Зимел, Г., Големият град идуховният живот // Фрагментарниятхарактер на живота, София, 2014, 36-57.
Михайловска 2001: Михайловска, Е. Митът Париж : Щрихи към интелектуалнатабиогр. на едно (и повече) бълг. поколения.София, 2001.
Фуко 2003: Фуко, М., За другите пространства // Литературен вестник,2003, № 13, 12-13
13 Охи с репродукции, Златорог 1940 стр 203
1942 — Падение Парижа — М.: «Гослитиздат»; Магадан: «Советская Колыма»
1958 — Французские тетради — М.: «Советский писатель»
Piotrowski, In the shadow of Yalta 25
Балчева, М. За ролята на преподавателя при формирането на творческата същност: Иван Лазаров и Васка Емануилова, 3, 2010, 29-36
Балкански, Ненко. В ателието на Фернан Леже. Златорог, 1941, № 4, 200-203.
Балкански, Ненко, Една приказка в бяло, Златорог, кн 4, 1941
Ванко Удренски, Погледът и ръката на художника, сп Изкуство и критика 1939, стр 527
Васка Емануилова Поражението на Франция и френското изкуство, в-к Заря 18 август 1940 г
Вълчанов 16 охи , Златорог 1943, стр 36
Вълчанов А, Изложба на съвременна френска живопис в София, Златорог, 1940, стр 256
Георги Цанев, Земя под слънце, Лъчезар Станчев, Изкуство и критика 1940 стр 44 – статия?? Или стиховете
Д. Т. Сугарев, Скулптурата на Любомир Далчев, от Никола Мавродинов, Златорог, 1943, стр 225
Михайловска, Е. авт, 2001. Митът Париж: Щрихи към интелектуалната биогр. на едно (и повече) бълг. поколения, София: УИ „Св. Климент Охридски”.
Димитрова, Т. Между модернизма и тоталитаризма, Проблеми на изкуството, 1996, №1, 3-13.
Димитрова, Т., Сезанова седмица, Изкуство, 1989
Димов, Д. Парижкия есенен салон, Златорог, 1939, кн 2, година ХХ, стр 105.
Един час при скулпторката Васка Емануилова в-к Заря 24 януари 1940
Елисеев за Обрешков Нови дни 1934, бр 41 сп София 1983 бр 3, стр 31. интервюта Васка Емануилова
Емануил Попдимитров Париж, сп Изкуство и критика, 1939, стр 337
Иван Ненов, Модернизъм и полтронерия, сп Изкуство и критика, 1939 стр 479
Изкуство и критика – глава на м Белен – профил, стр 43, 1941, януари, кн 1
Йордан Бадев, След поражението, в-к Зора, 15 08 1940
Кирил Цонев, Изложба на съвременна френска живопис, изкуство и критика, 1940, стр 251
Константинов, К. Път през годините, София, 1997
Кръстев, Кирил, Бенчо Обрешков
Кръстев, Кирил, Културният живот между двете войни
Лъчезар Станчев, Париж под слънце, сп Изкуство и критика, 1939, стр 10 – стихотворение
Мавродинов, Н. Развитието на българското изкуство в последните години. По случай 15 Охи – изкуство и критика, 1941, кн. 10, 409
Мара Георгиева , Съвременна скулптура, изкуство и критика 1940 стр 285
Мавродинов, Никола, Нашата скулптура, сп Златорог, 1932, кн 10, 459-465
Надя Попова, стилът и делото на една млада скулпторка. В. Труд, 1.6.1939 
Ненко Балкански, Сирак Скитник и новата ни живопис. Златорог 1943, стр 99
Никола Мавродинов, Дванадесета обща художествена изложба, 47. Сп изкуство и критика 1939
Никола Мавродинов, Изложбата на Георги Попов, Изкуство и критика, 1942, стр 439
Павел Спасов, Последният Париж от Кирил Кръстев, Златорог 1940, стр 503
Петров, И. Голото тяло в изкуството. Радио-преглед. 1941, бр 38
Райнов, Н. Голото тяло умира. София №635, 7 юли 1941, стр 4
Райнов, Н. Голото тяло, София, №632, 1941, с. 5
Репродукция Льо Шевалие Натюрмот – сп Изкуство и критика 1940, стр 249
Репродукция на К. Кайар – Акробатка, Изкуство и критика 1940, стр 252
Репродукция на Майо акт и къпеща се Изкуство и критика 1940 – стр 286-287
Репродукция на Удо, пейзаж от Прованс, стр 240 Изкустов и критика 1940
Светла Весела, Един час при скулпторката Васка Емануилова в-к Заря 24 януари 1940
Светла Весела, При скулпторката Васка Емануилова. Вестник на жената, 29 май 1940
Слава Иванова, стр 13 в каталога

Marie Luise Knottq Dazwischenzeiten. 1930. Wege in der Erschoepfung der Moderne,


Elliott, David, Dawn Ades, Tim Benton, Iain Boyd Whyte, and E. J. Hobsbawm. Art and Power: Europe Under the Dictators 1930-45. 1st edition. London: Thames & Hudson Ltd, 1995.
Borsi, Franco. The Monumental Era: European Architecture and Design 1929-1939 by Franco Borsi. Rizzoli, 1784.

Cone, Michèle C. Artists under Vichy: A Case of Prejudice and Persecution. First Edition. Princeton, N.J: Princeton University Press, 1992.


Herbert, James D. Paris 1937: Worlds on Exhibition. 1st Edition. Ithaca, NY: Cornell University Press, 1998.


Golan, Romy. Modernity and Nostalgia: Art and Politics in France Between the Wars. New Haven: Yale University Press, 1995.


Bann, Stephen, ed. The Tradition Of Constructivism. Illustrated edition. New York, N.Y: Da Capo Press, 1990.



BATAILLE, GEORGES: Die psychologische Struktur des Faschismus. Die Souveränität, München 1978
CAMILLE, MICHAEL, The Gothic Idol. Ideology and Image-making in Medieval Art,
ELKINS, JAMES, The Object Stares Back. On the Nature of Seeing, San Diego u. a. 1996
Falkenhausen, Susanne von, Vom “Ballhausschwur” zum “Duce”. Visuelle Repraesentation von Volkssouveraenitaet zwischen Demokratie und Autokratie. in: Graczyk, Annette (Hrsg.): Das Volk : Abbild, Konstruktion, Phantasma. Berlin 1996, S. 3-17
Fehrenbach, Frank. “Du lebst und thust mir nichts”. Aby Warbung und die Lebendigkeit der Kunst. in: Böhme, Hartmut; Endres, Johannes (Hrsgg.): Der Code der Leidenschaften:
Fetischismus in den Künsten, München 2010, S. 124-145`
GELL, ALFRED, Art and Agency. An Anthropological Theory, Oxford 1998
GOLOMSTOCK, IGOR: Totalitarian Art in the Soviet Union, the Third Reich, Fascist Italy and the People's Republic of China, New York 1990.
GROSS, KENNETH, TheDream of the Moving Statue, Ithaca 1992
HAZARD, MARY E., „The Anatomy of Liveliness' as a Concept of Renaissance Aesthetics",
HERSEY, GEORGE L., Falling in Love with Statues. Artificial Humans from Pygmalion to the Present, Chicago u.a. 2009 in: Journal of Aeslhetics and Art Criticism 33/ 4 (1975), S. 407­418.
Jooss, Brigit. Die Muenchner Bildhauerschule. Figuerliches Arbeiten im Zeichen der Tradition. in: Anzeiger des Germanischen Nationalmuseums. Nürnberg 2010, S. 135 - 169.
KOHL, KARL-HEINZ, Die Macht der Dinge. Geschichte und Theorie sakraler Objekte, München 2003
KöRNER, HANS, „Blickende Leiber, lebendige Farbe und die Krise der erotischen Kunst. Rilkes Sonett Archäischer Torso Apollos im Kontext", in: Zeitschrift für Aslhetik und allgemeine Kunslwissenschaft 431'1 (1998), S. 59­76.
Mulvey, L. (1999), ‘Reflections on Disgraced Monuments’, in Leach (1999), pp. 219–227.
NITSCHKE, AUGUST, „Der Kult der Bewegung. Turnen, Rhythmik und neue Tänze", in: Jahrhundertwende. Der Aufbruch in die Moderne, 1880­1930, hg. v. A. N. u. a., 2 Bde., Reinbek bei Hamburg 1990, Bd. 1, S. 258­285.
Sensible Flesh: On Touch in Early Modern Culture, hg. v. Elizabeth D. Harvey, Philadelphia 2002
SMICK, REBEKAH, „Evoking Michelangelos Vatican 'Pietä': Transformations in the Topos of The LivingStone", in: The Eye and the Poet. Studies in the Reciprocity ofthe Visual and Literal Ansfrom Renaissance to the Present, hg. v. Amy Golahny, Lewisburg u. a. 1996, S. 23-52.
STOICHITA, VICTOR, The Pygmalion Effeä. From Ovidto Hitchcock, Chicago u. a. 2008.
VEJDLE, VLADIMIR, „Das Lebendige im Kunstwerk. Prolegomena zu einer Biologie der Kunst" (1957), in: ders., Gestalt und Sprache des Kuntwerks, Mittenwald 1981, S. 9-22
WENK, SILKE: „Warum ist die (Kriegs­)kunst weiblich? Frauenbilde r in der Plastik auf öffentlichen Plätzen in Berlin", in: Kunst und Unterricht 101 (1986).
Wilson, S. (1993), ‘The Soviet Pavilion in Paris’, in Bown and Taylor (1993), pp. 106–120.
Stierle, K. авт, 1998. Der Mythos von Paris: Zeichen und Bewusstsein der Stadt, München: Deutschen Taschenbuch Verlag.
Harvey, D. авт, 2003. Paris, Capital of Modernity, New York: Routledge.
Borsi F. L’Ordre Monumental, Europe 1929–1939. Paris: Hazan, 1986.
Переляева Г.Ю. Берлин – Рим – Москва. 1930-е годы – архитектура и диктатура // Запад – Восток: взаимодействие традиций в архитектуре. Серия «Архитектура мира». М., 1993. № 2. С. 97–103.

Сподели с приятели:




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница