Повърхнина на Peters-Reif
За да работи приложението е необходимо на компютъра да е инсталиран Microsoft .NET Framework 3.5 SP1: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=ab99342f-5d1a-413d-8319-81da479ab0d7&displaylang=en.
За работа с OpenGL е използвана библиотеката OpenTK – http://www.opentk.com/.
User Guide
Управление на координатната система:
X – ротация около X;
Shift + X – ротация по X в обратната посока;
Y – ротация по Y;
Shift + Y – ротация по Y в обратната посока;
Z – ротация по Z;
Shift + Z – ротация по Z в обратната посока;
D – транслация по X в положителна посока;
А – транслация по X в отрицателна посока;
W – транслация по Y в положителна посока;
S – транслация по Y в отрицателна посока.
Опциите за визуализация са следните:
• показване/скриване на координатната система,
• ротация и транслация по координатните оси, като след прилагане на ротация или транслация, може лесно да се върнем в началното състояние чрез натискане на клавиша 0,
• solid (цветно) и wireframe,
• работи с четири от класическите пет платонови тела тетраедър (четиристен), хексаедър (куб), додекаедър (дванадесетостен) и икосаедър (двадесетостен), като има опция и за моделиране на произволна мрежа.
Ако при зареждане на модел не се види изображение или не се побира цялото, нужно е само да се намали скалата (кликнато е в кутийката и после със средния бутон на мишката се увеличава или намалява). При превключване
solid ↔ wireframe трябва да се задържи малко мишката върху бутона.
Програмата работи с един клас („Edge“), представляващ ръб. Една стена е списък от ръбове, а един многостен е списък от стени. Алгоритъмът за подразделяне има 2 етапа: създаване на нови стени от старите и създаване на стена около всеки от старите върхове.
-
Обхожда се всяка стена, намират се средите на ръбовете ѝ, след което се образуват нови ръбове, от които се прави нова стена; в края на този етап са получени всички ръбове на новия многостен и остава от тези ръбове да се образуват стените около върховете;
-
За всеки връх от стария многостен:
-
намират се ръбовете, в които върхът участва;
-
намират се средите на тези ръбове и се образуват нови ръбове;
за всеки от новообразуваните се проверява дали вече съществува в новия многостен и ако да, се използва за изграждането на стената около върха; ако не, значи е невалиден и се пропуска.
Начална мрежа: тетраедър Тетраедър след 1 стъпка
Тетраедър след 2 стъпки Тетраедър след 6 стъпки
В wireframe вариант:
Начална мрежа: тетраедър Тетраедър след 1 стъпка
Тетраедър след 2 стъпки Тетраедър след 7 стъпки
Начална мрежа: додекаедър Додекаедър след 1 стъпка
Додекаедър след 2 стъпки Додекаедър след 5 стъпки
В wireframe вариант:
Начална мрежа: додекаедър Додекаедър след 1 стъпка
Додекаедър след 2 стъпки Додекаедър след 4
Сподели с приятели: |