ЦИКЪЛ от 11 лекции
изнесени в Арнхайм, Торки, Лондон и Щутгарт
между 28. 1. и 27. 8. 1924 г.
превод от немски: ДИМО ДАСКАЛОВ
НЕРЕДАКТИРАН ПРЕВОД
изготвил: ПЕТЪР ИВАНОВ РАЙЧЕВ – сканиран от копие
С Ъ Д Ъ Р Ж А Н И Е
СТР.
Кармата на антропософското общество и съдържанието на антро- пософското движение.
1. СКАЗКА ПЪРВА Арнхайм, 18 юли 1924 г……..........................4
Предопределението за Антропософското Движение. Предишното съвме- стно действие в духовната област. Провеждането на един свръхсетивен култ в мощни имагинации като прелюдия на Михаеловото учение на Земята. Течението на Михаел и новото Християнство. Двете групи: умо- рените от християнството души и копнеещите за Христос души. Обя- снение между платониците и аристотелците.
2. СКАЗКА ВТОРА Арнхайм, 19 юли 1924 г……………..............20
Някои въпроси върху развитието на свързаните с хората духовни Съще- ства. Епохата на Михаел. Небесна интелектуалност и собствено мислене. Отпадналата от Слънцето Интелигентност. Арабизмът и естествена на- ука. Харун ал Рашид и Бейко от Верулам. Школата от Шартр и Схола- стиката. Приготовленията в духовния свят за одухотворение на падналата на Земята Интелигентност. Съпротивлението на демоничните ариманически същества.
3. СКАЗКА ТРЕТА Арнхайм, 20 юли 1924 г………………...........37
Свръхсетивната Школа на Михаел от 15-то до 18-то столетие. Насрещна- та школа на Ариман. Интелигентността, която на Земята се е превърнала в змия, трябва да бъде завладяна и одухотворена от Михаел. За тази цел трябва да служи с будност антропософският дух.
Задълбочаване на християнството чрез слънчевите сили на Михаел.
4. СКАЗКА ЧЕТВЪРТА Торки, 12 август 1924 г………................49
Приветствие. Относно Коледното Тържество като жив духовен импулс. Задълбочено разбиране за историческите импулси чрез учението за повтарящите се земни съществувания. Меродавни импулси на нашето време: християнство и непроникнатата още от християнството наука. Бей- кън, Дарвин. Настъпването на епохата на Михаел и изтичането на Кали-Юга. Въпроси на Обществото. Относно секциите и класовете.
5. СКАЗКА ПЕТА Торки, 14 август 1924 г………………..............62
Карл Велики, Харун ал Рашид. Дворецът на Харун ал Рашид като център за развитие на една мощна духовно-космическа култура. Мъдрият съветник на Харун ал Рашид. Духовна среща между Харун ал Рашид и неговия съветник с Аристотел и Александър в свръхсетивния свят по време на осмия вселенски събор в 869 г. Чрез Аристотел и Александър импулсът на Михаел се насочва към едно задълбочено Християнство с оглед на новата епоха на Михаел. Харун ал Рашид и неговият съветник действуват чрез мохамеданизма.
6. СКАЗКА ШЕСТА Торки, 21 август 1924 г……………..............74
Чрез Михаел в човешкото физическо и етерно тяло проникват космически слънчеви сили. Космическата Интелигентност, която Михаел управляваше по-рано, е отпаднала от него. Тя се струи първо като собствена интелигентност в душите на хората. Михаел трябва отново да я намери в сърцата на хората. В Тинтагел, където по-рано се е намирал замъкът на Артус, и днес в царуването на природата може да се види действието на Слънцето в земната материя. Тази беше същността на езическата религи- озност. Дванадесетте рицари на Артус водеха борба за външната цивили- зация. В противоположност с течението на Артус стои течението на Граала, което търси духовното естество на Слънцето повече в сърцата на хората. Школата от Шартр стоеше между течението на Артус и течението на Граала. Среща на напусналите Земята учители от Шартр със слизащите на земята аристотелци. Школата на Михаел в духовния свят.
Тези сказки държани само пред членове на Антропософското Общество са определени като работен материал за такива читатели, които са запознати с написаните трудове на Рудолф Щайнер и с изнесените от него сказки. Текстът се придържа колкото е възможно към стенографските записи. Отказахме се от прибавянето на забележки и указания, за да запазим интимния характер на тези устни съобщения, отначало не предназначени за печатане Относно предаването на други хора на казаното в тези сказки Рудолф Щайнер отбелязва в сказката от 22 юни 1924 година, че то не трябва да става по друг начин, освен чрез четене на точния текст.
НАПЕЧАТАНО КАТО РЪКОПИС
Върху характера на тези частни печатни издания Рудолф Щайнер се изказва в своята Автобиография "Пътят на моя живот"/глава 35 до 36, март 1925 година/ както следва:
"Съдържанието на тези печатни издания бяха замислени като устни съ- общения, неопределени за печатане.
Никъде в тях не е казано и до най-малка степен нещо, което да не е чист резултат на изграждащата се Антропософия... Който чете тези частни печатни издания, може да ги взема в пълния смисъл като това, което има да каже Антропософията. Ето защо без колебание... можахме първоначално да приемем една такава форма, тези печатни издания да се разпространяват само в кръга на членовете на Антропософското Общество. Трябва само да се има предвид, че в непрегледаните от мене издания могат да се намерят някои грешки.
едно съждение върху съдържанието на едно такова печатно издание се признава само за онзи, който познава, какви предпоставки се допускат за неговото произнасяне. А за по-голяма част от тези печатни издания това е антропософското познание на човека и на Космоса, доколкото същността на това познание е изложено в Антропософията, а също и познанието на това, което се намира като Антропософска История в съобщенията от духовния свят".
Кармата на антропософското общество и съдържанието на антро- пософското движение
Сподели с приятели: |