4
с. 14
|
4
|
Принципи на формообразуване
|
Упражнение
|
Знае основните принципи на формообразуване и ги открива в звучаща творба.
Определя дяловете на музикалната форма в изучавани музикални произведения.
|
Музикална форма
Изменено повторение
жанр
|
Слушани произведения по избор
|
|
|
|
5
с. 16
|
5
|
Музиката в древните култури
|
Ново знание
|
Разграничава музиката като част от синкретичното изкуство.
Ориентира се в ролята на историческата епоха и влиянието ѝ върху музикалната практика.
Прави връзка между музиката и историческите и социалните процеси.
Схваща появата и развитието на музикалните инструменти.
|
синкретизъм
древни инструменти колективен танц
музикални първообрази
|
Изпълнение на панова флейта
|
|
|
|
6
с.20
|
6
|
Музикалната култура на Древна Тракия
|
Ново знание
Упражнение
|
Систематизира знанията си за историческата последователност в развитието на музикалното изкуство.
Орфей като световен образ и ролята му в българската музикална култура.
Древни музикални инструменти.
|
|
Музика по избор
|
|
|
|
7
с. 24
|
7
|
Музиката през Средновековието
Средновековната музикална култура по българските земи
|
Ново знание
|
Схваща и анализира влиянието на традициите от Античността и ролята на християнството.
Ориентира се в спецификата на западноцърковната и източноправославната музика. Развитие на религиознокултовите жанрове в католическото и източноправославното християнство.
|
Григориански хорал
Болгарски роспев
|
„Терирем“ из „Полиелей на българката“, св. Йоан Кукузел
|
|
|
|
8
с. 28
|
8
|
Музикалната култура през епохата на Ренесанса
|
Ново знание
|
Схваща и проследява възраждането на естетическите идеали на античното изкуство.
Влияние на светското начало в религиозното изкуство.
Ранни образци на ренесансовата музика в Италия.
|
Мадригал
|
„Алилуя“, Дж. Габриели
„Мадригал“, Л. Маренцио
|
|
|
|
9
с. 30
|
9
|
Епохата на Ренесанса. Мадригалът – сдружение на поезия и музика. Възникване на операта.
|
Ново знание
|
Съпоставя единството между действителност и изкуство, научни и художествени начини за наблюдение на света.
„Драма пер музика“ – първите оперни произведения.
|
Опера
|
„Сцена на Орфей и Евридика“ из първо действие на оп. „Орфей“, Кл. Монтеверди
|
|
|
|
10
с. 32
|
10
|
Музикалниятбарок
|
Ново знание
|
Стилът барок.
Нови художествени тенденции в архитектурата, скулптурата и живописта. Музиката в епохата на барока.
|
Орнаментика
Кончерто гросо
|
Из Кончерто гросо „Коледа“, А. Корели
|
|
|
|
11
с. 34
|
11
|
Музикалният барок. Колосите на музикалния барок – Й. С. Бах и Фр. Хендел
|
Ново знание. Упражнение
|
Й. С. Бах и Г. Фр. Хендел – гениални музиканти от епохата на барока.
|
Оратория
Фуга
Сюита
|
Из оратория „Месия“, Г. Фр. Хендел
Из „Токата и фуга в ре минор“, Й. С. Бах
Фрагменти от „Музикално приношение“, Й. С. Бах
|
|
|
|
12
с.36
|
12
|
Европейският класицизъм
|
Ново знание
|
Просвещение и изкуство.
Коментира стиловете, характерни за различните исторически периоди.
|
Сонатна форма
Симфония
|
Соната за пиано в ре минор, Й. Хайдн
Соната за пиано в ла мажор, В. А. Моцарт
|
|
|
|
13
с.37
|
13
|
Музиката в България в края на 19. в. Класицизъм
|
Упражнение
|
Систематизира знанията за различните исторически периоди в развитието на музиката.
Хайдн, Моцарт и Бетовен – тримата виенски класици.
|
Сонатно-симфоничен цикъл
Инструментален концерт
|
Финал на Девета симфония „Ода на радостта“, Л. ван Бетовен
Химн на Европа
|
|
|
|
14
с. 40
|
14
|
Музикална Европа през 19. век Романтизъм
|
Ново знание
|
Несбъднатите идеали на просветителите.
Осъзнава смисъла на романтичното светоусещане в зависимост от социалните позиции.
|
Инструментална миниатюра
Вокална миниатюра
|
„Мечтание“, Р. Шуман
„Фантазия – емпромптю“, Фр. Шопен
|
|
|
|
15
с. 42
|
15
|
Музикална Европа през 19. век – Романтизъм
|
Ново знание. Упражнение
|
Музикалният романтизъм.
Безкрайното разнообразие на романтичната музика.
Схваща появата и ролята на диригента.
|
Инструментална миниатюра
Вокална миниатюра
|
„Покана за танц“, К. М. Вебер, „Любовни мечти“, Ф. Лист
|
|
|
|
16
с. 44
|
16
|
Музиката в България в края на 19. в. – Възраждане
|
Ново знание. Упражнение
|
Коментира и посочва български музикални дейци от 19. век.
Назовава български музикални дейци от 19. век.
|
|
„Хайде всички на хорото“ – изп. Бинка Добрева, „Слънцето трепти, захожда“, „Къде си вярна ти любов народна“, „Хубава си, моя горо“ – изп. Илия Луков
|
|
|
|
17
с.48
|
17
|
Епоха, стил направление в музикалното изкуство
|
Ново знание
Упражнение
|
Стилът като изкуство и начин на живот.
Епоха и стил в художествената музика.
Индивидуален стил. Стиловете във фолклора и популярната музика.
|
|
Фантазия „Мойсей“, Н. Паганини, Концерт за пиано и оркестър № 3, П. Владигеров
Изпълнения на народни певци
„Хайде всички на хорото“
|
|
|
|
18
с. 52
|
18
|
Преговор. Изходно равнище
|
Преговор
|
Преговор на изученото в 8. клас.
|
Преговор
|
|
|
|
|