Дванайсетте тайнства на Христос Спас Мавров въведение



страница1/6
Дата19.06.2017
Размер1.01 Mb.
#23930
  1   2   3   4   5   6


Дванайсетте тайнства на Христос

Спас Мавров

ВЪВЕДЕНИЕ

Текат в единство и хармония категориите време и пространство, текат с тях епохи, периоди и култури, в които се срещат непрекъснато двете основни субстанции на движението - енергия и материя. Срещат се навсякъде - в цветето и пеперудата, в риса и сърната. Срещат се категорично и безкомпромисно обаче само в човека. Чрез сблъсък, чрез драстични конфликти или умиротворени и хармонизирани, удовлетворяват стремежите на душите и надеждите на боговете. Те са утеха за отрудените сетива на пратениците, следящи от Тънкия свят или участващи в живота резултатите от безмълвната си сеитба. Вървят Времената, мени се Пространството, а с тях и Човекът. Небесният и Земният. Единният, в когото двамата срещат Себе Си и където отработват подобието, заложено в сътворението.

Динамичната енергия на Небесния човек, ограничен и дисциплиниран от материята, приема форма, започваща като затвор, но завършваща като венец. Ето как решетките на страстите могат да станат ластари за жива корона. Бавно, мъчително и с железен прът в колелото на еволюцията, неуморно поставян от Тъмната ложа. Труден път. Осветяван непрекъснато и видимо, от Души, преминали по него в по-ранни времена или изпратени от различни Йерархии да помагат на земното човечество. Винаги е ставало въпрос само за него - за земното човечество, което започва с едно почти програмирано грехопадение и завършва с Голгота. Път на множество човешки и небесни синове на духа. Само един от тях обаче носи в себе си едновременността на времената, на пространството и на Духа, който може да ги осмисли. Без него, без Духа, времето и пространството са илюзия, а еволюцията - безсмислена. Защото еволюция без духовно осмисляне на битието е просто живеене и смърт. Първото го правят животните с отлично развитите си инстинкти, а второто не зависи от никого и нищо, което е във властта на хората и материята. Разликата започва, когато инстинктите достигнат нивото на интуицията, но не спират там, а подпомогнати от ума, развиват съзнание, чиито качества черпят знание директно от Висшия ум. Затова е нужно познанието. Без него инстинктът има само ярките бликове на ясноосъзнаването, но не и интуитивното знание на обучените умове. В това се състои същността на разширеното съзнание - в единството между знание, съзнание и духовност. И змията го каза ясно и категорично на Ева. На Живота. Тя каза на Живота, че да се живее без знание и развит интелект, не е божествено, а животинско битуване. Боговете са знаещи. Боговете не са интуитивни животни. Колкото вярна и висша да е интуитивността на инстинктите, те не са единство от знания и духовност. Двете правят интуицията. Но не като ясновидско предусещане, давано най-често от служителите на тъмната ложа на обсебени и себелюбиви души, а като умение да се схваща по детайла същността на програмата. Тук е тайната на знака на посветените от Козирог, децата на Еднорога и Сатурн().

Малкият детайл от битието (а - алфата), който дава на посветения знание за програмата на еволюцията на душата (α ).

Знак на посветените учители, на третото рогато животно в Зодиака, което обединява в себе си огъня на Овена (небесният огън) и силата на Земята (Телеца). Телеца е дом на отварянето на Третото око, небесното, у човека. В знака Козирог ученик и учител са в едно тяло, с един дух, с един извървян път на развитието. Подчертаваме - еволюция без интелект не е възможна, както и опитността без духовност става сатанизъм. Това накара Отеца да изгони Адам и Ева - страхът, че нееволюиралите, инстинктивно - интуитивни хора, могат да ядат и от плода на безсмъртието.

Безсмъртието не е плод на изначална даденост, а на отработено в материалните светове качество. Присъщо на Духа и плод на дългата еволюция на Душата, то е качествено състояние на енергията, принципно и трайно непроменяща се от влиянието на средата, в която постоянно или временно пребивава.

Обсъждането на среди от типа космични е невъобразимо сложен и недостижим за съзнанието ни въпрос. Подобен анализ, дори идея за такава среда, е абсолютно недостижим за нашите представи и понятия. Затова ще се спрем само на идеята: Духът в Материята.

Говорим за еволюиралия до Божественост Дух, който по една или друга причина се намира в материята. Тази среда е сравнително ясна за съвременната наука и хората.

Временно пребиваващият в материята Дух (защото не е възможно да бъде постоянно, освен ако самият той не е пожелал "пропадането" да стане вечно) отработва своето еволюционно, тоест опитно, изграждане на критерии, чрез които ще работи в чисто енергийното си състояние. В аспекта на казаното става ясно, че Духът използва материята като средство за собственото си обучение, циклично и неотменно подпомаган от пратениците на Божествената Йерархия.

Те неотменно, закономерно и безкомпромисно попадат в основния антагонизъм на материалните светове - борбата между Дух и Материя. Битката между енергия и форма не е нищо друго, освен специфична категоризация на поведението, известна като Добро и Зло. Тези души водят нескончаеми битки с присъстващите в живота представители на тъмната ложа, както и с обсебените от тях души, които в сегашната епоха са около 60% от населението на Земята.

Така се отработва еволюцията на Човека. За земните хора тя започва отдолу - нагоре. За слезлите да помагат Голготата, да преминат през материалната форма е функция на три нива -надолу (в материята), Път на Посветена душа и нагоре - към първоизточника си.

Един от извървелите този ПЪТ - на Човек (от долу - нагоре) и на Божи Син (слязъл в материята Висш Дух) е Господ Иисус Христос.

Иисус Христос извършва множество необичайни неща през годините на своята дейност на Земята. Всички те са предизвиквали моментална реакция сред хората, изразявана чрез покръстване и признаване на неговата божествена същност. От друга страна са предизвиквали и реакцията на фарисеите, която в последна сметка го довежда до кръста. Самата Му смърт обаче става също арена на редица тайнства, които и до днес не намират обективно и компетентно разшифроване, за да се разбере от непосветените хора същността на неговото дело и постъпки. Светите отци, разработвали почти всички идеи от неговото учение, канонизирали и обяснили всички деяния, пряко произтичащи от учението Му, не са дали и най-малък намек за разкриване същността на редица постъпки. Едно от тях, например, е убиването на смокинята, която няма плод. Странно действие и доста противоречиво за основната характеристика на Неговия характер - добротата и милосърдието, което завещава като есенция1 на своето учение. От това необяснимо Негово действие, до още по-необяснимото поведение на апостол Тома, когато поисква да бръкне в раните Му, цари пълна неяснота и мълчание. Ако си позволяваме днес, две хиляди години след Него, да открехнем завесата на някои от тях, то е защото епохата Риби изтича и идващата епоха Водолей ще донесе дълбока и цялостна яснота по повдигнатите въпроси.

Епохата Риби е епоха на циклично настъпващото време за кармични приключвания. В нея съдбата внася крайни, но наложителни постановки на хората, за да могат да приключат своя етап от прераждания с максимално очистена карма2 - отношения с други души, които не са приключили и не са опростени приживе от потърпевшите. Нарича се Риби, защото процесът се ръководи от тази зодиакална структура, която балансира преражданията. Намира се на така наречения Подвижен кръст (близнак, дева, стрелец и риби). Знакът Риба, под прякото ръководство на Йерархията, отговаряща за причинно-следствените връзки във всичко и навсякъде във Вселената ни, ръководи процесите на приключването. Христос затова има същия знак на съдбата Си, независимо, че е Козирог по рождение. За да покаже на своите ученици, че епохата на приключването, с която завършва Желязната епоха на мрака (Кали юга) е настъпила, Христос извършва редица тайнства, които нагледно показват възможността, човечеството наистина да завърши по-леко този цикъл и благодарение на проявеното милосърдие, да получи шанс за отделяне на духовния си потенциал от земните нива. Успелите получават правото да продължат под Личното Му ръководство духовното си развитие извън гравитационните полета на Земята. Това е Царството Небесно. Там е Отеца на хората с космичен произход, а не тук, на Земята, където друг Отец има властта и правата. Но това е друга тайна и тя не е предмет на този труд.

Обучението на учениците на Христос протича по изключително специфичен начин, който не можем да опишем по две причини. Първо Методологията е Негова лична система и второ - има редица процедури, осигуряващи чистотата на мисленето, за да могат да се проследят идеите и действията, които ги илюстрират. Надяваме се читателят да е разбрал, че тайнствата затова се дават само на посветени хора, защото иначе злоупотребата би била жестока и неоправдана. Сам Христос казва на учениците си, че дори ясната притча е тайна, на която те ще схванат същността, а другите само ще разберат преките връзки, свързани с препоръките Му за поведение.

" А Той им отговори и им рече: защото вам е дадено да узнаете тайните на царството небесно, а тям не е дадено." (Матей: гл. 13/11).

В такава посока ще насочим нашето изложение, което има здравата основа на хилядолетната тайна на кодовете, притежавана от наследниците на Първия и Единствен Бог Танг-Ра. Като Негов Син, по право притежаващ най-високия ранг на синовността, Иисус е имал в пълнота нивото Бал-Гури (българин) и е предал ключовото слово на своите ученици, за да могат те да тълкуват и изграждат след Него. Ширещата се днес "истина" на определено заинтересовани хора, че учениците Му са изкривили учението, ако не приемем като нагла измислица, то трябва да кажем, че не е друго, освен лично користно пристрастие. Намериха се дори такива, които под прикритието на някаква тайна и недостъпност, измайсториха тайно евангелие на Йоан, където методично и хитричко нанасят десетки удари върху Християнската църква. Самозвани масони като Х. Бенитес има и ще има още много. Но те неминуемо ще стигнат само до непросветените хора, защото посветените пратеници знаят да четат не само правите текстове. За да може определен човек да извърши навлизане в сакралните части на текстовете, не е нужно само да е запознат с тях и да има добро въображение - нужни са система от вътрешни връзки, които са кодирани. Изисква се семантика. Техният прочит е възможен само от души, преминали вече поне Първо Слънчево посвещение. Такова космично ниво на посвещение, но в много по-ниска степен от тази на Христос преди неговата поява на земята, са постигнали пет души от еврейската религиозна система. Ние дори бихме казали, че само пет Космични души са успели да слязат в техни тела и да дадат знание от по-висш порядък.

Разбира се, това слово са знаели добре четиримата евангелисти. Иначе те не биха могли да структурират своите четири системи на словото, по вибрационната същност на които се формират Физическото, Етерното, Виталното и Умственото тела на християнина. Четирите евангелия са четирите системни същности на Словото, което е Едно и Цялостно.

Четирите евангелия отразяват в свой порядък тайнствата, които ще разгледаме, като всяко от тях отделя повече или по-малко внимание на някой от тях. Всеки евангелист има своя лична семантична и вибрационна система, в която вплита кодовете на тайната. Ето едно предизвикателство към всички самолюбиво претендиращи да са не само продължители на делото на Христос, а имат и дързостта да се представят за самия Христос. Въпреки Неговото изрично обяснение, как и кога ще дойде. Да пишат томове със свободни лични интерпретации върху евангелието и да претендират за посветеност е едно, а да имат ключа към Словото и да го впишат правилно в текстовете си, е съвсем друго нещо. Ние определено твърдим, че до този момент не е известно нито едно име, нито едно съчинение, нито един текст, в който да са вписани кодовете на СЛОВОТО3, изречено от Христос, с Неговата ключова система. Тъга и жалост будят претенции като написването на Трети (последен) завет и т.н. Колко много печал и нищета лъха от подобни лични вдъхновения, които при подобаваща скромност и смирение, ако бяха насочени в анализи на Евангелието, биха дали чудесни плодове, за чест на своите създатели.

Като се надяваме читателят да прояви нужното внимание при прочита на този анализ, пристъпваме към същността на повдигнатия въпрос.


ТАЙНСТВОТО В КАНА ГАЛИЛЕЙСКА
Йоан: глава 2, стихове:

5. Майка му рече на служителите: каквото ви каже, сторете.



7. Иисус им казва: напълнете делвите с вода. И напълниха ги догоре.

8. Тогава им казва: налейте сега и занесете на стария сват. И занесоха.

В Галилея Христос за първи път призовава определени хора за свои ученици. Случката тук е Първото му тайнство и то е от такова значение за цялостната Му дейност, че единствено Йоан от евангелистите може да вгради разказа на нужното място и по начин, разкодиращ смисъла на деянието. Събитието става на третия ден след покръстването на Иисус, когато го следват вече учениците Андрей, брат му Симон, наречен още Петър, Филип и Натанаил.

Да разгледаме първо, кои са тези четирима апостоли:



1. Андрей, наречен още Първозвани, е ученик на Йоан Кръстител, който посочва Христос с думите: "...ето Агнецът Божий ". (Йоан: гл. 1/36,37) Андрей и Симон веднага тръгват след Христос. Приемствеността в посвещението е задължителен акт. Както и присъствието на поне един посветен, когато се дава степен или звание на някого. Дори в строгата и ненакърнима традиция на Тангризма, където степените се дават само "свише", винаги става в присъствието на някой, който е запознат с тайнствата. Андрей е приемник на Кръстителя като негов ученик, като въведен в сакралността последовател. Затова Андрей веднага тръгва след Христос. И е неотменно до него, до залавянето Му. Както Иисус не може да приеме тайнствата на юдаизма без ръкополагане от посветен Учител и пророк, какъвто е Йоан Кръстител, така в новото учение на Христос трябва да се вплете старото традиционно знание. Затова Йоан отпраща Андрей, сочейки му спасението на света.

2. Симон, брат на Андрей, наречен Петър (Камък) лично от Христос. Симон е призован първо от брат си Андрей. Ето как посветеният ученик води при Учителя души, които знае че могат и трябва да поемат пътя на посвещението. Но Симон не е само духовна душа, той е и посветен, на когото ще бъде възложена много сакрална роля. Христос я произнася веднага, когато го вижда. Камъкът, станал основа на Христовата църква, има единствен от всички апостоли трикратното ръкополагане за Пастир на всички овце от стадото на Христос. Трикратно е ръкоположен по-късно, когато трябва да се разделят. И няма друг удостоен с това тайнство, както няма принадлежност към Християнството, ако традицията на ръкополагането не е с наследството на Петър.

Можем да кажем, че наследникът на Стария завет, Андрей, който е в кръвно и духовно братство с бъдещата основа на Христовата църква Петър, поставя връзката на приемствеността и прилива на посветеността от Стария завет към Новия. Това е втората роля на Кръстителя. Първата бе да прокара пътя и да кръсти Иисус, да Го ръкоположи за делото. Втората е да осигури посветен, който да тръгне с Христос и да извежда под Негово ръководство тайнствата на новата религия.

Андрей и Петър са корените и кълновете на едно и също дърво - еволюционното дърво на юдаизма.

3. Първият призван лично от Христос да Го следва, е Филип - съгражданин на двамата братя. (Йоан: гл.1/ 43,44) Филип е един от най-загадъчните апостоли на Христос. Той е Трети по ред и Първи от структурата на нововъведените последователи. За него не се дават почти никакви сведения. Въпреки това Филип е навсякъде и участва във всичко. Има сериозни предположения, че това е космичният представител на Йерархията, пряко наблюдаваща и контролираща еволюционното телесно и духовно развитие на човечеството. Тази идея се подкрепя и от факта, че следващият посветен е представител на най-висшия ранг на земните посветени. Според Закона за Степените в йерархичната стълбица на посвещението, това означава, че е най-старият посветен, с Душа завършила своята еволюция още в предишното Човечество. Присъствието на двамата е задължително, за да се премине към преструктуриране на генетиката на евреите, а по-късно и на цялото човечество. Филип е трябвало да наблюдава и да осигури нужната вибрация, за да може да стане плавно и ефективно преобръщението на евреите.

4. Натанаил, призован от Филип.

Този факт още веднъж подкрепя гореспоменатата идея, защото двамата посветени са се познавали и определено са чакали своя час. Натанаил, като всеки посветен, първо подлага на съмнение и проверка, после анализира и взема решения, затова отива да види. И чува думите на Христос:" когато ти беше под смоковницата, видях те." (Йоан: гл. 1/48,49)

Много е интересна реакцията на Натанаил: "Рави! Ти си Син Божий, Ти си Царят Израилев."

Такава реакция може да има само посветен, който знае какво означава кодът смоковница. Посветен от най-висш ранг. Посветен, който знае, че Този, Който вижда знака на посвещението е от небесен ранг, божи пратеник. Знакът на земните посветени е зададен още от времето на сътворението - когато Адам и Ева се скриха под листата на смокинята. Плодът на познанието, на посвещението, не е ябълката, а смокинята. Уж ядат ябълки в Райската градина, а късат листа от смокиня и крият под тях органите си?! Но това е друга тема.

Христос е видял, че при него водят посветения Натанаил и му дава да разбере още от началото, че е наясно кой е и каква е задачата му. Както Филип, Натанаил никъде повече няма да участва в апостолските разкази. Двамата посветени са свидетели и помощници на Божия пратеник в делото Му. Това е достатъчно, за да бъдат призвани. Две Йерархии чрез тях ще наблюдават цялата дейност на Иисус Христос.

Установихме кои са четиримата висши представители, първозвани апостоли и безмълвни помощници на Сина Божий. Христос може вече да започне да показва нужните умения, за да ги убеди, че е готов и е именито Този, който е дошъл да придобие правата над човешкия род. За да достигне до Разпятието Си, Той трябва да докаже пригодност и владеене на Законите на Космоса за Структуриране и Деструктуриране на материята. Ето великата тайна на неговите чудеса. Защото строго погледнато, Той противоречи на думите си "няма да изкушаваш Бога си!" -когато Го изкушава сатаната. Христос не извършва нито едно чудо - уменията на посветените са чудеса само за незнаещите. Знаещите ги смятат за тежки, отговорни и опасни умения, грешките с които струват скъпо.

За да пристъпим към същността на проблема, трябва да разгледаме още една подробност, защото тя е много важна като детайл за нас - наследниците на Неговото учение. Става въпрос за думите към Майка Му, когато тя казва, че нямат вино на сватбата. Забележете, тя знае за неговите способности и че може да превърне водата във вино. Христос й казва в отговор: Какво имаш ти с Мене, жено! Още не е дошъл часът ми! - противопоставя се на майка си ясно и открито. В уговорката, че не е дошъл часът Му, има уверение за това, че Мария знае Кой е и Какво го очаква. В юдаизма думата на родителите е закон. И Христос се противопоставя словесно, но изпълнява казаното от майка му. Мария нарежда да изпълнят, каквото каже.

Той произнася само едно изречение: Напълнете делвите с вода.

И водата става на вино.

Първото тайнство на Христос е извършено по отношение на матерната материя на повечето от живите организми на земята - водата. Първотворчеството на живата материя на земята е на водата. Не е на Бога, а на водата. Владеенето на тайната за преструктуриране на една течна субстанция в друга е задължителна за посветен с Неговия ранг. Ако е този, за когото се представя, Той трябва да покаже това ниво на посветеност. И го доказва, без дори да протегне ръка или да произнесе свещени слова, като използва за код остатъка от изпитото вино в делвите.

Чудото на сватбата в Кана Галилейска е тайнство за трансформация на матерната водна субстанция в друг вид течност. Промяната е в друг вид, но запазващ спецификата на основната субстанция. Христос демонстрира на учениците си трансформиране вътре в едно от нивата на Водната субстанция - виното и водата са течности с еднаква субстанция, но с различна специфика. Това е Първо ниво на трансформация на материята. И днес в Християнството се извършват ежеседмични подобни трансформации, каквито са освещаването на водата, виното, елеят. Целият този процес е същността на тайнството Евхаристия. Нека не забравяме, че след ръкополагането, тайнството на Евхаристията е единственият ритуал, завещан пряко и открито от Иисус Христос на Църквата. Неговата канонизация има смисъл и значение, само ако описаната трансформация е възможно да бъде извършвана и предавана от свещенодействащите ръкоположени последователи - свещениците.

За да достигне обаче до този момент - да завещае Евхаристията, Христос е трябвало да покаже и предаде знанието за трансформация на материята. Всички Негови чудеса са точно такива демонстрации и обучение на апостолите. Затова второто чудо задължително трябва да е свързано с материята на творчеството от Първи и Втори вид - водата и земята.



ХЛЯБЪТ И РИБАТА

Матей: глава14, стихове:

17 :А те му казват: ние имаме тук само пет хляба и две риби.

19: ... взе петте хляба и двете риби, погледна към небето, благослови и, като разчупи, даде хлябовете на учениците, а учениците - на народа.

20 И ядоха всички и се наситиха; и дигнаха останали къшеи дванайсет пълни коша;

21 а ония, които ядоха, бяха около пет хиляди души, освен жени и деца.

(също Марко: гл.8/ 5,7,8,9 и Лука: гл.9/13,14,16,17) Второто тайнство, което Христос извършва пред учениците си, съдържа в себе си две нива:

- трансформация на астрална енергия, свързана със субстанцията вода и

- трансформация на астрална енергия, свързана със субстанцията земя.

Показаното тук владеене на тайните е от изключително значение, защото демонстрира умението да се уплътнява астралната енергия по кодовете на определен вид материя. Забележително е, че Христос променя водата на вино, без да се докосва до нея - в случая имаме действие само в Първо ниво на субстанцията. Промяната на астралната плътност обаче изисква умения от Второ и Трето ниво. Плътността на водната субстанция, обединена с плътността на земната субстанция е базата на Третото ниво на трансформациите - създаването на жива материя - на жива душа, каквато е рибата. Това задължително изисква владеене на кодовете и на материята Земя с нейните Седем елемента на творчеството, плюс Валентността. Проблемът е решен, като Христос демонстрира уменията си на Небесен посветен чрез двете субстанции едновременно. Той на два пъти трансформира риба и хляб заедно.

В органичните структури на хляба, като материя от субстанцията земя, са включени всички елементи, но без душата. Това е Първо ниво на субстанцията Земя.

Смесената субстанция на организма на рибата е Третото ниво и на двете субстанции. Христос взема в ръка модела, полето, енергетичната кодова система на рибата (ДНК) и по този образец възпроизвежда материята. Процесът може да продължава непрекъснато, докато в ръката му се намира кода на структурата - ДНК. Да се уплътни астралната енергия до конкретен вид ДНК е умение, което е постигнато само от Този посветен на Земята. Жреците на Звездната религия на Египет, към които принадлежи и Мойсей, са можели да уплътняват астрална енергия, но за много кратко време и в ниво под Твърдия принцип (съществуват Четири Принципа за плътност на материята и множество Закони, които ги регламентират ).

Кодът Риба разглеждахме, затова няма да се спираме на него повече.

Казахме, че хлябът, като материална субстанция, принадлежи на субстанцията Земя. Той е неодушевен, няма душа, но има Етерна субстанция като растителен вид. Неговият код е лесен за Христос. Смятаме за нужно обаче да кажем за изключителното значение на житото, като материя, намираща са във Второ ниво на субстанцията Земя. Житото не е земна култура, то няма естествен произход от вид растителна култура, известна ни днес. Липсва звеното между него и предшестващия го растителен вид. Като бръмбарите и гъбите, то е известно на хората като готов продукт. Наследено е като култура направо от Шумерската цивилизация. Основни за него са две субстанции, характерни за целия растителен свят - субстанцията на водата и на земята. Но има и енергията на Етера, присъща на Растителното царство4. Материалната субстанция Земя работи със Седемте творчески елемента и тяхната способност за валентност - за трансформация на един вид в друг вид, без да се губи спецификата на елемента. Тези Седем основни, свещени базови елемента са една от най-строгите тайни на посвещението. Тяхната специфика се предава само на посветени от висшите нива на Йерархията на Мъдростта или на Светлината. Впрочем всички Йерархии, без тази на мрака, са подчинени или са в синхрон с Йерархията на Светлината, без чиято вибрация не е възможно да се твори5.

Това тайнство на Христос показва владеенето на уплътняване и структуриране на астралната енергия на ниво атомна, молекулна и клетъчна система. Умения от този вид доказват наличието на енергийни способности за свободни трансформации в Минералното, Растителното и Животинското царства. Двамата представители на Небесната и Земната йерархии на посветените (Филип и Натанаил) и двамата приемници на религиозното наследство (Андрей и Петър) са получили уверението ясно и категорично. Ето какво се крие зад кратките и ясни редове от евангелието на Матей гл. 14, стих 17: Ние имаме тука само пет хляба и две риби, както и в стих 19 благослови и разчупи.


Каталог: books
books -> Тайнствената сила на пирамидите Богомил Герасимов Страхът на времето
books -> В обятията на шамбала
books -> Книга се посвещава с благодарност на децата ми. Майка ми и жена ми ме научиха да бъда мъж
books -> Николай Слатински “Надеждата като лабиринт” София, Издателство “виденов & син”, 1993 год
books -> София, Издателство “Българска книжница”, 2004 год. Рецензенти доц д. ик н. Димитър Йончев, проф д-р Нина Дюлгерова Научен редактор проф д-р Петър Иванов
books -> Николай Слатински “Измерения на сигурността” София, Издателство “Парадигма”, 2000 год
books -> Книга 2 щастие и успех предисловие
books -> Превръщане на числа от една бройна система в друга
books -> Тантриското преобразяване


Сподели с приятели:
  1   2   3   4   5   6




©obuch.info 2024
отнасят до администрацията

    Начална страница